تداوم روند متعادل و اصلاحی بورس تا استقرار دولت جدید

نقی‌پور گفت: بازار سرمایه طی ۲ الی ۳ ماه‌ آینده (تا شروع دولت جدید) می‌تواند روند متعادل و کمی حتی اصلاحی داشته باشد.

سهیلا نقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بیدار بورس در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: از اواخر خردادماه و ابتدای تیرماه با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بورس در مورد کاهش دامنه نوسان سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شاهد توقف ریزش در بورس بودیم؛ اقدامی جهت حمایت از سهامداران که منجر به تشکیل یک کف حمایتی معتبر در محدوده ۲ میلیون و ۴۰ هزار واحد شد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: پس از آن و بعد از اصلاح تعدادی از قوانین خلق‌الساعه سال گذشته و همچنین مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، یک فضای امیدواری جهت بهبود اوضاع صنایع بورسی در بین اهالی بازار سرمایه شکل گرفت . روند مثبت و خوبی که البته پس از حدود ۲۰۰ هزار واحد افزایش باز هم دوامی نداشت و از روز یکشنبه هفته جاری، بازار کار خود را با فشار عرضه در بیشتر گروه‌ها آغاز کرد تا باز هم شاخص کل بورس قرمز رنگ شود.

نقی‌پور ادامه داد: اما یکی از دلایل رشد خوب بازار بورس طی چند وقت اخیر را می‌توان در این مسئله بدانیم که اهالی بازار بورس و سرمایه‌گذاران و تحلیلگران اقتصادی با دولتی مواجه هستند که احتمالاً در این دولت می‌توانند روند برخی شاخص‌ها را پیش‌بینی کنند و دیگر با ابهامات و تصمیمات خلق‌الساعه دولت قبل مواجه نباشند و تفکرات اقتصادی دولت آینده به احتمال زیاد با دولت گذشته تغییراتی خواهد داشت و انتظار می‌رود در بخش‌های زیادی، تغییر در رویکردها در جهت بهبود اوضاع صورت گیرد.

او تصریح کرد: البته یکی از نکات منفی که در حال حاضر وجود دارد، ادامه‌دار بودن سیاست‌های اقتصادی دولت قبل است و شرایط و قوانین گذشته که بر بازار بورس تاثیر منفی گذاشته بود، همچنان پابرجاست و برطرف شدن این شرایط و قوانین کمی زمانبر است. همچنین کابینه دولت جدید هنوز مشخص نشده و معلوم نیست دولت جدید با چه افرادی و چه سیاست‌هایی در بخش‌های مختلف کشور و از همه مهم‌تر بخش اقتصادی، می‌خواهد کار را پیش ببرد.

کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: البته نگرش در سیاست خارجی دولت جدید نیز بسیار مهم است و باید دید چه برنامه‌هایی برای رفع تحریم‌ها و بهبود روابط خارجی که بر بدنه اقتصادی کشور از جمله صنایع تاثیرگذار است، دارد.

او ضمن تاکید بر سردرگمی بازار سرمایه، گفت: این ابهامات همگی باعث شده فعلاً معامله‌گران استراتژی کوتاه‌مدت داشته باشند و پس از یک رشد نسبتا خوب در طی مدت کوتاهی، اقدام به عرضه و فروش سهام خود کنند تا اوضاع و شرایط مشخص شود. با توجه به موضوعات گفته شده، بازار سرمایه طی ۲ الی ۳ ماه‌ آینده (تا شروع دولت جدید) می‌تواند روند متعادل و کمی حتی اصلاحی داشته باشد.

معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری 

نقی‌پور در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری اظهار کرد: در بین گروه‌های بورسی، گروه‌های خودرویی و پالایشی و فلزات اساسی با توجه تاثیرپذیری بیشتر از سیاست‌های دولت جدید، می‌توانند مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار بگیرند.

کد خبر 37958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =