تمرکز بر فرهنگ تولید در اقتصاد کشور

با تولید بیشتر، رشد اقتصادی رخ داده و وضعیت اقتصادی کشور مطلوب می‌شود.

به گزارش بیداربورس عضو هیات علمی دانشگاه سمنان با بیان اینکه اقتصاد علم تولید و توزیع است، گفت: با تولید خوب و توزیع مناسب می‌توانیم تورم و بیکاری که از شاخص‌های اقتصادی هستند را کنترل کنیم و در صورتی که تولید کافی و قابل توجهی در کشور صورت گیرد، شاهد روند مثبت شاخص‌های اقتصادی خواهیم بود .

رحمان سعادت افزود: با افزایش تولید، قیمت‌ها و نرخ تورم روند کاهشی می‌یابد. بنابراین، با تولید بیشتر، رشد اقتصادی افزایش یافته و وضعیت اقتصادی مطلوب می‌شود. متاسفانه با وجود دلال‌ها و نرخ بهره‌وری پایین، تولید کاهش یافته و شاخص‌ها افت می‌کند.

وی اظهار کرد: اگر امکان تولید انبوه در سراسر کشور ایجاد نشود، شاخص‌ها به میزان مطلوب باز نخواهد گشت. در گذشته دولت‌ها با درآمدهای حاصل از فروش نفت می‌توانستند این شرایط را کنترل کنند ولی در وضعیت فعلی این امکان وجود ندارد. بنابراین، لازم است در حوزه بین الملل و فرهنگ تولید در اقتصاد، فعال‌تر عمل شود.

به گفته سعادت؛ اگر سیگنال‌های مثبتی از کشور منعکس شود، سرمایه‌گذار خارجی جذب خواهد شد. بنابراین با دادن سیگنال‌های خوب به دنیا، سرمایه‌های جدید جذب شده و شاخص‌های اقتصادی  بهبود بخشیده می‌شود.

 این استاد دانشگاه گفت: در حال حاضر حجم زیادی از نیروی کار جوان و تحصیل کرده در کشور وجود دارد که آموزش قابل توجهی برای ورود به بازار کار ندیده‌اند. کشور از نظر شاخص‌های دانشگاهی و علم آموزی جزو چند کشور اول دنیا است که می‌توان با ایجاد تحول در حوزه های آموزشی، از هدر رفت سرمایه‌های انسانی و اجتماعی جلوگیری کرده و در جهت افزایش تولید از این نیروها استفاده کرد.

وی در پایان به موضوع تورم اشاره کرد و گفت: تورم ریشه پولی دارد و با عرضه و تقاضا ارتباط مستقیم دارد. برای کنترل تورم باید تولید و عرضه افزایش یابد. وقتی میل به مصرف، بیشتر از تولید باشد، تورم ایجاد می‌شود و تلاش برای رسیدن به تورم تک رقمی امکان پذیر نیست. اما با سیاست گذاری درست باید مانع تورم در کشور شد. بنابراین سیاست‌های پولی و مالی و قیمتی باید درست انجام شوند.

کد خبر 10301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =