شفاف سازی چهار شرکت از کاهش سود، فسخ قرارداد، تبدیل مجوز و دریافت وجه

چهار شرکت درباره تبدیل مجوز فروش به قرارداد، دریافت ۲۵۸.۶ میلیارد از محل قرارداد بیع متقابل، کاهش سود و فسخ قرارداد فروش تبلت، دست به شفاف سازی زدند.

به گزارش بیدار بورس، چهار شرکت پلاسکوکار سایپا، تولید برق عسلویه مپنا، فرابورس و ایران ارقام از تبدیل مجوز فروش داشبورد محصول شاهین به قرارداد، دریافت ۲۵۸.۶ میلیارد از محل قرارداد بیع متقابل، علت کاهش سود عملیاتی و فسخ قرارداد فروش دستگاه تبلت دانش آموزی خبر دادند و به جز فرابورس که با رشد قیمت سهام روبرو شده با توقف نماد، آماده بازگشایی برای امروز و شنبه شدند.

براین اساس،  "پلاسک" عطف به اطلاعیه ۱۳ آذر شرکت درخصوص انعقاد قرارداد داشبورد sp۱۰۰ (شاهین) اعلام کرد: طبق توضیحات نامه ارسالی، مجوز فروش این محصول به قرارداد تبدیل شد. ضمناً نرخ فروش قرارداد طبق نرخ آخرین مجوز است. آثار این قرارداد قبلاً اعمال و در گزارش فعالیت ماهانه نیز ارائه شده است و در حال حاضر تأثیری بر عملکرد شرکت ندارد.

"بمپنا" هم اعلام کرد: شرکت مبلغ ۲۵۸.۶ میلیارد تومان به عنوان علی الحساب تولید برق از محل قرارداد بیع متقابل احداث بخش بخار نیروگاه عسلویه از شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی دریافت کرده است تا متعاقباً از محل فروش برق بخش بخار و سوخت صرفه جویی شده طی دوره قرارداد بیع متقابل تسویه شود.

همچنین "فرابورس" در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشره اعلام کرد: بازگشت به نامه ۱۹ آبان سازمان بورس مبنی بر الزام کلیه ناشران ثبت شده نزد سازمان به افشای دلایل تغییر سود (زیان) عملیاتی، کاهش سود عملیاتی ناشی از کاهش ارزش و حجم معاملات و ۲۰ درصد کاهش در نرخ کارمزد معاملات است.

در این میان،  "مرقام" اعلام کرد: شرکت نسبت به استرداد ۳۸ میلیارد تومان دریافتی بابت پیش دریافت به علاوه ۱۴ میلیارد تومان بابت استفاده از برند، مجموعاٌ ملزم به پرداخت ۵۲ میلیارد تومان تا پایان ۳۰ بهمن به شرکت صنایع آموزشی است. در ضمن ۵۰۰۰ دستگاه تبلت وارد شده با برند شرکت صنایع آموزشی است که مالکیت آن طبق الحاقیه به شرکت ایران ارقام واگذار شد که شرکت بابت این ۵۰۰۰ دستگاه تبلت ۱۰ میلیارد تومان به شرکت ثالث پرداخت کرده (بهای تمام شده) که انتظار می رود با توجه به نرخ برابری دلار و ریال و قیمت بازار هر دستگاه تبلت، سود فروش ۵۰۰۰ دستگاه تبلت حدوداٌ معادل ۵ میلیارد تومان بخشی از هزینه ۱۴ میلیارد تومان را جبران کند. مابقی ۹ میلیارد تومان نیز صرف هزینه طراحی دریافت مجوز و ایجاد زیرساخت ضمانت و توسعه کسب و کار تبلت شده است که پس از رفع موانع ذکر شده در سبد محصولات شرکت قرار خواهد گرفت.

کد خبر 10510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =