۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
روند افزایشی نفت متوقف شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۵ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۷۵ دلار و ۱۹ سنت رسید.

به گزارش بیداربورس به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران سرگرم ارزیابی تاثیر شیوع سویه اومیکرون بر تقاضای جهانی نفت و میزان اثربخشی واکسن های فعلی هستند، قیمت نفت روز چهارشنبه اندکی کاهش داشت و روند افزایشی اوایل هفته را متوقف کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۵ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۷۵ دلار و ۱۹ سنت رسید. دیروز قیمت نفت برنت ۳.۲ درصد افزایش یافته بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز که در جلسه قبل ۳.۷ درصد رشد کرده بود امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۸۶ سنت رسید.

اوایل این هفته و به دنبال خوش بینی در مورد اینکه سویه جدید اومیکرون لطمه شدیدی به اقتصاد جهانی نخواهد زد قیمت نفت ترمیم شده بود.

هیرویوکی کیکوکاوا مدیر بخش تحقیقات موسسه نیسان سکیوریتیز گفت: «پس از آنکه هفته گذشته تحت تاثیر خبرها در مورد اومیکرون قیمت ها شاهد کاهش قابل توجهی بود این هفته خبرهای امیدوارکننده در مورد علائم خفیف این سویه سبب شده تا قیمت ها اصلاح شود.»

وی افزود: «اما تا زمانی که خبرهایی در مورد تاثیر کامل سویه جدید منتشر نشود، سرمایه گذاران خوش بینی کامل خود را باز نخواهند یافت و رویکرد صبر و انتظار در پیش خواهند گرفت.»

مسئول بخش تحقیقات لابراتوار تحقیقات سلامت آفریقای جنوبی دیروز گفت، سویه اومیکرون ویروس کرونا تا حدودی می تواند اثر بخشی دو دوز واکسن فایزر-بایونتک را کاهش دهد.

اما در عین حال شرکت داروسازی جی اس کی انگلیس دیروز گفت، درمان آنتی بادی محور با استفاده از داروی تولیدی این شرکت در برابر تمام جهش های سویه اومیکرون موثر است.

سرمایه گذاران همچنین از نزدیک سایر تحولات بین المللی از جمله مذاکرات هسته ای ایران، تنش ها بین روسیه و اوکراین و میزان برودت هوا در نیمکره شمالی را رصد می کنند.

کد خبر 10546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =