نرخ تورم سالانه برای خانوارها یک درصد کاهش یافت و به ۴۳.۴ درصد رسید

مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم سالانه آذر سال جاری برای خانوار به ۴۳.۴ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، یک واحد درصد کاهش داشته‌است.

به گزارش بیداربورس، مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم سالانه در آذر ماه امسال برای خانوارهای کشور به ۴۳.۳ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل، یک واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، نرخ تورم نقطه‌ای در آذر ماه به عدد ۳۵.۲ درصد رسیده، یعنی خانوارها به طور میانگین ۳۵.۲ درصد بیشتر از آذر ۹۹ برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان هزینه کرده‌اند و نرخ تورم نقطه‌ای در آذر در مقایسه با ماه قبل  ۰.۵ واحد درصد کاهشی بود.

نرخ تورم ماهانه نیز به ۱.۷ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل، ۰.۸ واحد درصد کاهش داشته است.تورم ماهانه برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات و کالاهای غیرخوراکی و خدمات به ترتیب ١.٤ درصد و ١.٨ درصد بوده و تورم ماهانه برای بالاترین و پایین‌ترین دهک درآمدی به ترتیب برابر با ۲.۳ و  ۱.۶ درصد اعلام شده‌است.

دامنه تغییرات نرخ تورم سالانه نیز در ماه جاری برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ۴۲،۷ درصد برای دهک نهم تا ۴۶.۲ درصد برای دهک دوم است.

کد خبر 11108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =