۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
قدرت فروشندگان چربید!

در جریان معاملات امروز (چهارشنبه، هشتم دی ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲ هزار و ۵۵۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۷۳۹ واحد افزایش، به رقم ۳۶۸ هزار و ۹۹ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش بیدار بورس،  در روزهایی که امید روزهای خوش بازار بار دیگر در دل خوشبینان  کورسویی زده بود، بورس بار دیگر سهامداران را شوکه کرد و زور فروشندگان در آخرین روز معاملاتی هفته به خریداران چربید و شاخص روی سطح قرمز خود ایستاد. خروج ۴,۳۶۳ B از بازار نشان از آن دارد که خروج نقدینگی از بورس و حرکت به سمت بازارهای موازی ادامه دارد و گویا هنوز اعتماد از دست رفته در ماه های اخیر به بازار برنگشته است.  

از معاملات امروز چه خبر؟       

برپایه معاملات آخرین روز معاملاتی هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۱۲۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۱ هزار و ۷۰۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش یک هزار و ۸۸۷ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۵ هزار و ۸۷ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه خودرو با ۶۴ هزار و ۳۸۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۰ هزار و ۱۹۰ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال، گروه چند رشته‌ای صنایع با ۴۷ هزار و ۵۱۳ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۱ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۲۶ هزار و ۲۸۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۲۹ هزار و ۲۲۲ معامله به ارزش یک هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

بانک ملت با ۶۴۵ واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با ۴۸۴ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۳۰۶ واحد، بانک صادرات ایران با ۲۵۴ واحد و شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با ۲۳۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۲۳ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۹۳۰ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۴۹۹ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۴۶۷ واحد و شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۴۰۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

بررسی شاخص صنایع بر اساس ارزش معاملات :      
گروه درصد تغییرات شاخص ارزش معاملات حجم معاملات
خودرو و ساخت قطعات  ۰.۳% ۴,۲۷۷.۹B ۱,۸۱۰M
فلزات اساسی _۰.۵۷% ۳,۲۰۹.۸B ۳۷۷M
شرکت های چند رشته ای صنعتی _۰.۰۹% ۳,۰۲۱.۴B ۲۶۶M
بانکها و موسسات اعتباری ۱.۷۵% ۲,۴۰۰.۲B ۸۸۰M
محصولات شیمیایی _۰.۴۷% ۱,۶۱۳.۲B ۱۵۲M

صدرنشین تقاضا امروز  
 در این پست علاوه بر نگاهی به بازار امروز، مروری هم بر سهم فجام که صدرنشین تقاضا امروز بود، می‌اندازیم.                                   

کد خبر 11391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =