رتبه بندی جدید کارگزاران بورس منتشر شد

ارزش کل خرید و فروش های انجام شده در کل کارگزاری ها طی آذر ماه برابر بیش از ۱۶۲ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به آبان ۲۷ درصد افت داشت. ارزش کل معاملاتی که در کلیه کارگزاری ها در آبان ماه صورت گرفته بود بالغ بر ۲۲۰ هزار میلیارد تومان بود.

به گزارش بیداربورس در آذر ماه شرکت های کارگزاری مفید و آگاه از لحاظ ارزش معاملات به ترتیب در رتبه های اول و دوم قرار گرفتند. اما کارگزاری بانک پاسارگاد که در چندین ماه متوالی اخیر جایگاه سوم این جدول را به خود اختصاص داده بود در آذر ماه جای خود را به کارگزاری بانک سپه داد و خودش در رتبه هفتم قرار گرفت.

شرکت کارگزاری آینده نگر خوارزمی که در ماه گذشته پانزدهم شده بود این ماه در مقام چهارم بیشترین ارزش معاملات قرار گرفت. در آبان ماه رتبه چهارم به کارگزاری آرمون بورس اختصاص یافته بود که این ماه به جایگاه سیزدهم افول رتبه داشت.

رتبه پنجم بیشترین ارزش معاملات شرکت های کارگزاری به کاریزما رسید. این کارگزاری در آذر ماه موفق شد تا با هدایت کارگزاری صبا تامین به رتبه نوزدهم این جدول جایگاه پنجمی اش را که در آبان ماه به دست آورده بود، تصاحب کند.

رتبه ششم بیشترین ارزش معاملات آذر ماه به کارگزاری امین آوید رسید که در ماه قبل مقام هشتم را کسب کرده بود. در واقع او با دو پله ارتقا توانست جایگاه کارگزاری مبین سرمایه را بگیرد.

کارگزاری بانک پاسارگاد که خود جایگاه سوم را به کارگزاری بانک سپه تقدیم کرد با قرارگیری در رتبه هفتم، کارگزاری ارگ هومن که در آبان ماه در مقام هفتم قرار گرفته بود را به اواسط جدول و به رتبه هفتاد و پنجم انتقال داد.

شرکت های کارگزاری فارابی و بورس بیمه ایران که در آبان ماه از لحاظ ارزش معاملات به ترتیب نهم و دهم شده بودند در آذر ماه نزول رتبه داشتند. فارابی در جایگاه دوازدهم و بورس بیمه ایران در جایگاه شانزدهم قرار گرفتند تا رتبه های نهم و دهم آذر ماه به ترتیب به کارگزاری بانک پارسیان و کارگزاری اقتصاد بیدار برسد.

منبع: بورس 24
کد خبر 11575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =