۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
ریزش‌ها تمامی ندارد

طی معاملات روز جاری، معامله‌گران بیش از ۴.۲ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی را طی ۳۱۴ هزار معامله و به ارزش ۲۴ هزار میلیارد ریال داد و ستد کردند.

به گزارش بیدار بورس،  علی‌رغم تمام وعده‌ها بازار بازهم به آب کردن سرمایه‌های مردم ادامه می‌دهد و گویی کوره پول‌سوزی است نه بازارسرمایه!
اخیرا ترمز صعود قیمت دلار کشیده شده و به آرامی روند نزولی به خود گرفته است. در راستای این ریزش‌ها، قیمت دلار فردایی ۵۰۰ تومان کاهش پیدا کرد.
 به گفته کارشناسان دلار همواره اتفاقات را پیشخور می‌کند. بنابراین به عقیده‌ آن‌ها ممکن است خبرهای خوبی از توافقات شنیده شود.
امید است در پی این اتفاقات بازار سرمایه نیز روند صعودی به خود بگیرد.  

از معاملات امروز چه خبر؟           

بورس اوراق بهادار تهران امروز هم روند کاهشی داشت، به طوری که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۱۳ هزار و ۲۵۵ واحد دیگر به رقم یک میلیون و ۳۶۲ هزار و ۷۹۴ واحد رسید.

همچنین شاخص کل هم وزن، با افت ۳۲۶۲ واحد به رقم ۳۵۹ هزار و ۹۸۲ واحد رسید.

براساس این گزارش، در معاملات امروز گروه «فلزات اساسی» با بیش از ۲ هزار و ۷۸۴ میلیارد ریال ارزش، عنوان برترین گروه صنعت را به خود اختصاص داد.

گروه های «خودرو» و شیمیایی» نیز به ترتیب با ارزش ۲ هزار و ۶۳۱ میلیارد ریال و یک هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

شایان ذکر است، امروز نمادهای فولاد مبارکه، معدنی چادرملو، پتروشیمی پردیس، هلدینگ خلیج‌فارس، پالایش نفت بندرعباس، ایران‌خودرو و پالایش نفت تهران همگی بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

بررسی شاخص صنایع بر اساس ارزش معاملات :      
گروه درصد تغییرات شاخص ارزش معاملات حجم معاملات
فلزات اساسی _۰.۷۸% ۲,۷۸۴B ۲۸۰M
خودرو و ساخت قطعات  _۲.۴% ۲,۶۳۲B ۱,۰۱۵M
محصولات شیمیایی _۱.۰۷% ۱,۶۵۶.۹B ۱۹۳M
فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط _۲.۹% ۱,۳۰۰B ۶۸M
استخراج کانه‌های فلزی _۰.۶۷% ۱,۱۸۹.۸B ۴۹M

                              
                                       

کد خبر 11695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =