۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
آخرین نقطه امید برای بازار

کارشناس و تحلیل گر بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه این روزها با دلسردی عمیق سهامداران حقیقی روبرو شده است، گفت: با توجه به اخبار مخابره شده از مذاکرات برجام اما هنوز ترید در بین اهالی بازار مشهود می باشد. روند نزولی دلار در بازار آزاد این روزها دلیل دیگر ضعیف شدن سمت تقاضا در بازار سرمایه می باشد.  

محمدحسین کیانی در گفت‌وگو با بیداربورس افزود: اصلی ترین مشکل بازار سرمایه نبود پول کافی در بازار و پایدار نبودن مثبت ها می باشد.  
کیانی گفت: هنوز به نظر می رسد بازار خالی از فروشنده نشده است و همچنان شاهد منفی شدن تراز پول حقیقی در بازار می باشیم اما تقریبا تمامی تحلیلگران بازار بر این باورند که قیمت های فعلی مخصوصا در صنایع  شاخص ساز بازار ارزنده و کف قیمتی می باشد.  
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: شاید کمتر زمانی بوده است که حتی در صنایع کوچک و متوسط بازار هم شاهد نسبت قیمت به درآمد (P/E) زیر ۶ الی ۷ باشیم. اما ترس از ریزش های ۱ سال اخیر همچنان در دل سهامداران باقی مانده است.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به نظر می رسد کف تکنیکالی شاخص حوالی ۱ میلیون ۲۹۰ هزار واحد باشد گفت:  امیدواریم قبل از رسیدن به این کف قیمتی با انتشار گزارشات ۹ ماهه شرکت ها و شفاف سازی وضعیت هزینه های انرژی کم کم سمت تقاضا در بازار تقویت  می شود.  
کیانی در پایان گفت: مهم ترین مقاومت پیش روی شاخص حوالی ۱ میلیون ۴۰۰ هزار واحد است و در صورت عبور از این محدوده می تواند تا ۱ میلیون ۵۰۰ هزار واحد رشد را تجربه کند. لازم به ذکر است در این روزهای بازار با توجه به ریسک های وارده بر بازار تشکیل سبد متنوع از صنایع استراتژی مناسبی در جهت کاهش ریسک می باشد.

کد خبر 11981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =