پشت‌پرده برکناری رئیس صندوق بازنشستگی چه بود؟

مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی که تنها پنج ماه در این منصب بود ۱۶ ماه بعد از برکناری توسط روحانی گفت: اگر وزیر تن به این برکناری نمی‌داد احتمال می‌رفت رئیس جمهور وی را برکنار کند.

به گزارش بیداربورس به نقل از بورس پرس، میعاد صالحی که از اوایل سال گذشته با تصمیم وزیر کار به عنوان مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری انتخاب و بعد از حدود پنج ماه با دستور حسن روحانی برکنار شد، ۱۶ ماه بعد از این رویداد در شبکه اول سیما گفت: در بحث صورت های مالی بطور مثال فلان پتروشیمی سال ۹۷ بالغ بر ۲.۶ هزار میلیارد تومان و سال ۹۸ بیش از ۳ هزار میلیارد تومان سود خالص داشت.

وی افزود: در این فضا افرادی هستند که احتمال دارد مرتکب فساد شده یا تخلف کرده باشند. وقتی تصمیم به تعویض افراد گرفته می شود، فشار زیادی وارد می شود.

صالحی ادامه داد: برای شروع به فعالیت با وزیر هماهنگ کردم.   بعد از مدتی آنقدر فشارها سنگین شد و از نمایندگان مجلس و حتی افرادی که بعضاً در دستگاه های مختلف بودند تا نهایتاً شخص رییس جمهور برای برکناری فشار آوردند. اگر وزیر (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) این برکناری را انجام نمی داد احتمال می رفت رییس جمهور، وی را برکنار کند. موضوع به این اندازه در دومین صندوق مالی کشور جدی بود.

بنابراین گزارش، صالحی ۳۷ ساله پس از آنکه در برنامه زنده تلویزیونی درخصوص میزان حقوق، سقف قانونی را حدود ۳۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت خواستم مجموع دریافتی‌ نصف میزان قانونی باشد، خبرساز و برکنار شده بود.

وی با انتشار فیش حقوقی در اینستاگرام اعلام کرده بود: در برنامه زنده تلویزیونی، وقتی مجری مقدار حقوقم را پرسید، گفتم حکم حقوقم هنوز صادر نشده اما وقتی صادر شود، قطعا بسیار کمتر از سقف قانونی خواهد بود و آن را به اطلاع مردم خواهم رساند. پرسید سقف قانونی چقدر است؟ گفتم حدود ۳۰ میلیون تومان. حکم حقوقم چند روز پیش صادر شد و خواستم که مجموع دریافتی‌ نصف میزان قانونی باشد.

کد خبر 121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =