انتظار دوشنبه سبز بورس پس از روزهای ناامیدی

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه «روزهای سیاه بورس تهران همچنان ادامه دارد و معاملات هفته پایانی دی ماه نیز به بدترین شکل ممکن آغاز شده است»، گفت: مطابق پیش‌بینی‌های انجام شده، سهام بازار روز گذشته در محدوده‌های منفی معامله شد و بیشتر صنایع با خروج پول همراه بودند.  

امیر ملک زاده د رگفت‌وگو با بیداربورس افزود: گروه خودرویی که همواره نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری بر کلیت بازار دارند، در نیمه دوم معاملات دیروز با افزایش تقاضا مواجه شدند و اکثراً در محدوده‌های مثبت به کار خود پایان دادند. در گروه پالایشی نیز نماد شبریز معاملات جالب توجهی داشت و تنها نمادِ سبز این گروه بود. در پایان معاملات روز گذشته، قیمت آخرین معامله اکثر بزرگان بازار از قیمت پایانی آنها بیشتر بود که نشانه خوبی به حساب می‌آید و سهامداران را نسبت به معاملات امروز امیدوار می‌کند.  
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: متأسفانه با وجودِ امیدواری نسبت به معاملات امروز، بیشتر سهامداران خرد که طی سال‌های اخیر وارد بازار شده و متضرر شدند، به آینده بورس ناامید هستند و اولین مثبت‌های بازار را فرصتی برای خروج قلمداد می‌کنند. حتی اخبار مثبتی مانند کاهش نرخ بهره بین بانکی نیز تأثیری بر روند بازار ندارد.  
ملک زاده عنوان کرد: سیاست‌های حمایتی دولت از بورس که فقط در حد گفتار بود، این روزها کاملاً خنثی شده و به نظر می‌رسد حمایت از بازار باید شکل واقعی‌تری به خود بگیرد. ابهام و تناقض این روزها بیش از هر چیزی در بازار موج می‌زند و نوسانات منفی قیمتی، باعث رنجش روحی سهامداران شده است. در این شرایط، عمل به سیاست حمایتی توسط دولت می‌تواند بیشتر از مؤلفه‌های بیرونی بر روند بازار تأثیرگذار باشد.  
وی در پاسخ به این سؤال که «روند معاملات بورس در روز دوشنبه را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟»، گفت: پیش‌بینی می‌شود معاملات امروز در محدوده های مثبت آغاز شود و بازار با لیدری نمادهای خودرویی روند بهتری نسبت به شنبه و یکشنبه داشته باشد. با این حال، بدبینی نسبت به بازار باعث شده که مثبت‌ها چندان دوامی نداشته باشند.  
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در این مدت، تقریباً بیشتر فعالان بازار با ضررهای هنگفتی مواجه شده‌اند. علی‌رغم خستگی و ناامیدی نسبت به شرایط، قطعاً روزهای خوب بازار سرمایه نیز روزی از راه خواهند رسید. همدلی و نداشتن دید کوتاه‌مدتی در چنین روزهایی، بهترین راهکار برای گذر از روزهای سخت بازار است.

کد خبر 12277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =