راه انداری رمز ریال آزمایشی در فضای دیجیتال

معاون فناوری نوین بانک مرکزی گفت: رمز پول بانک مرکزی با نام رمز ریال بصورت آزمایشی بزودی راه اندازی می‌شود که در فضای دیجیتال منتشر و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش بیدار بورس، مهران محرمیان در حاشیه مراسم هفتمین همایش مالی اسلامی گفت: موضوع رمز ارز ذی‌نفعان و متولیان متعددی دارد و موضوع آن به معاونت اقتصادی رئیس جمهور سپرده شده و جلسات متعددی برگزار شده که امید می رود در هفته‌های آینده خبرهای مثبتی منتشر شود.

وی افزود: مواد قانونی نیز در حال پیشرفت است و همگرایی مطلوبی بین قوای مختلف انجام می‌شود. در مسائل شرعی با توجه به اعتماد رهبری به متخصصان به زودی راهکارهایی خواهیم داشت. برای حل تناقض بین تمرکز زدایی و موضوع حاکمیت پول کشورها، راهکار رمز پول ملی کشورها از سوی بانک مرکزی مطرح شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در بانک مرکزی از چند سال گذشته این موضوع مطرح و اقدامات فنی انجام و مقررات در شورای پول و اعتبار نیز تصویب شده است. به زودی مرحله آزمایشی رمز پول بانک مرکزی با نام رمز ریال اجرا می‌شود که بصورت اسکناس است اما در فضای دیجیتال منتشر و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

محرمیان درباره استفاده از رمز ارز در واردات کالا توضیح داد: مصوبه مرداد ماه هیات وزیران استفاده از رمز ارز در واردات است که آیین‌نامه‌های اجرایی در حال تدوین است و به زودی اجرا و جزییات اعلام می‌شود.  هدف این است افرادی که می‌خواهند در واردات از رمز ارز استفاده کنند، مشکلی نداشته باشند.

کد خبر 12318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =