سهامداران دلخوش کنند؟ + تحلیل"کلـر"

در جریان معاملات امروز، معادل ۶۹.۸ درصد کل ارزش خرید را حقیقی‌های بازار انجام دادند. این در حالی است که حقوقی‌های بازار با ۳۰.۲ درصد از ارزش کل معاملات، سهم کمتری را نسبت به حقیقی‌ها در ورود نقدینگی به بازار داشته‌اند.

به گزارش بیدار بورس، بازار سرمایه برای سومین روز متوالی هم روند مثبتی را تجربه کرد با این حال بسیاری از کارشناسان معتقدند که این سبزها دستوری است و بازار سرمایه باید اصولی درست شود.
امروز رییس سازمان بورس در نشست کمیسیون بازار پول و سرمایه در اتاق بازرگانی ایران حاضر شد و درباره وضعیت بازارسرمایه صحبت کرد.
وی وعده‌هایی چون اجباری شدن پرداخت سود سهام در سجام از سال آینده، توسعه نهادهای مالی، افزایش سودآوری شرکت‌ها، تشکیل کانون سهامداران حقیقی و پرداخت سود سهام عدالت را داد.  
شب گذشته کمیسیون تلفیق بودجه از عدم موافقت خود با حذف ارز ترجیحی خبر داد که به گفته کارشناسان حذف این ارز می‌توانست برای صنایع بورسی مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی خوب باشد و سودآوری آن‌ها را تا حدی افزایش دهد.
با توجه به این خبرها باید به سهامداران حق داد که نتوانند اعتماد کنند البته که آمار هم این عدم اعتماد را به خوبی نمایش می‌دهد به طوری که  تازه‌ترین آمارهای اعلامی شرکت سپرده گذاری مرکزی نشان از کاهش علاقه سهامداران و مردم به بورس دارد و دو متغیر ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام در ماه قبل با افت همراه شده است.  


از معاملات امروز چه خبر؟        

در جریان معاملات دومین روز هفته (یکشنبه، دهم بهمن ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۵ هزار و ۵۸۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۶۱۹ واحد افزایش، به رقم ۳۲۷ هزار و ۷۵۵ واحد را به ثبت رساند.

برپایه معاملات دومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۶۳۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۲۳ هزار و ۴۳۵ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۳۶ هزار و ۹۷۸ واحدی را تجربه کردند.

گروه «فراورده‌های نفتی» در جریان معاملات امروز با ۳۶ هزار و ۲۰۸ معامله به ارزش ۴ هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. در این گروه، ۴۳ درصد نمادها، افزایش ۵ تا ۳ درصدی را نسبت به روز گذشته ثبت کردند. همچنین، «شتران» با ۵ درصد، «شپنا» با ۴.۹۸ درصد و «شبهرن» با ۴.۴۴ درصد در صدر افزایش قیمت‌ها نسبت به روز گذشته در صدر گروه فراورده‌های نفتی قرار گرفتند. این در حالی است که «شنفت» با ۱.۳۱ درصد بیشترین کاهش قیمت‌ها را نسبت به روز گذشته ثبت کرد.

همچنین، گروه فلزات اساسی با ۴۱ هزار و ۷۶۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۹ هزار و ۱۶۰ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۹۱ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۴۵ هزار و ۵۲۱ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال و گروه اداره بازارهای مالی با ۱۶ هزار و ۱۰۰ معامله به ارزش یک هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

 تحلیل سهم "کلر"

کد خبر 12916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =