درجا زدن پس از رشدهای مکرر + تحلیل سهم "کچاد"

در جریان معاملات امروز، معادل ۵۲.۲ درصد کل ارزش خرید را حقیقی‌های بازار انجام دادند. این در حالی است که حقوقی‌های بازار با ۴۷.۵ درصد از ارزش کل معاملات، سهم کمتری را نسبت به حقیقی‌ها در ورود نقدینگی به بازار داشته‌اند.

به گزارش بیدار بورس، پیشنهاد افزایش ۳ برابری دامنه نوسان خبری بود که فعالین بازارسرمایه را امروز امیدوار کرد و انتظار میرفت که باتوجه به این خبر بازار سرمایه رشد خوبی را تجربه کند اما سرانجام فعالین با ریزش ۲۶ واحدی شاخص بورس مواجه شدند.  
از دیگر خبرهایی که امروز به نفع بازار سرمایه بود و توانست جلوی ریزش بازار را بگیرد و نزول هزار واحدی بازار در پایان نیمه اول معاملات را جبران کند خبر ارسال مصوبه دولت برای حمایت از بورس با امضای رییس جمهور به مجلس بود که طبق این مصوبه سقف نرخ خوراک ۵ هزارتومان و سقف نرخ سوخت ۲ هزار تومان اعلام شد.  
با توجه به اینکه بورس در پنج روز کاری گذشته روندی صعودی را در پیش گرفته بود به عقیده کارشناسان ریزش امروز نگران کننده نبوده و بلکه امری طبیعی به حساب می‌آید چرا که بسیاری از سرمایه‌گذاران در این مدت به سود دلخواه خود رسیده و قصد خروج نقدینگی دارند.  
از معاملات امروز چه خبر؟    

 در جریان معاملات امروز، چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰، سهم حقیقی‌ها از کل حجم خرید معادل ۶۹ درصد وسهم حقوقی‌ها معادل ۳۱ درصد بوده است.

از سوی دیگر، سهم حقیقی‌ها از کل ارزش فروش‌های امروز بازار معادل ۶۴ درصد بود. این در حالی است که حقوقی‌های بازار با سهم ۳۶ درصدی، سهم کمتری را نسبت به حقیقی‌ها در خروج نقدینگی از بازار داشته‌اند.

همچنین، سهم حقیقی‌ها از کل حجم های فروش معادل ۷۴.۱ درصد وسهم حقوقی‌ها معادل ۲۵.۹ بوده است.

بر اساس این گزارش، بازار سهام با ۷۵ صف خرید به ارزش ۲ هزار و ۵۴ میلیارد و ۱۹۴ میلیون ریال به کار خود پایان داد. این در حالی است که در آن سوی دیگر بازار با ۷۷ صف فروش به ارزش ۲ هزار و ۳۵ میلیارد و ۵۷۸ میلیون ریال حرکت خود را تمام کرد.

شاخص توقف کرد

در جریان معاملات آخرین روز هفته (چهارشنبه، سیزدهم بهمن ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲۶۱ واحد افزایش، به رقم ۳۳۳ هزار و ۱۹ واحد را به ثبت رساند.

برپایه معاملات آخرین روز معاملاتی هفته، بیش از ۷ میلیارد و ۷۳۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۱ هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۹۲۷واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۲ هزار و ۹۸۱ واحدی را تجربه کردند.

  تحلیل سهم "کچاد"     

کد خبر 13105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =