برنامه آینده شرکتی که بعد از ۱۰ سال از گروه آریا پس گرفته شد

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به حکم دادگاه مبنی بر لغو واگذاری ۹۵ درصد سهام تراورس به گروه آریا و پس از ۱۰ سال، خواهان تعیین حسابدار ویژه شد.

به گزارش بیدار بورس، میعاد صالحی با اشاره به برگزاری دو نشست مفصل با حضور معاونان و مدیران کل راه‌آهن و مدیر عامل و هیات مدیره شرکت مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) گفت: متاسفانه در گزارش‌های واصله، بی‌انضباطی و پیچیدگی‌های خاصی در عملکرد مالی این شرکت از سوی بازرسان و حسابرسان قانونی گزارش شده که لازم است شفاف شوند.

وی افزود: شرکت تراورس سال ۷۱ از سوی راه آهن تاسیس و سال ۸۹ در فرآیند خصوصی سازی شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شد. این شرکت طی سال اخیر با حکم دادگاه به راه‌آهن واگذار شد و متاسفانه طی ۱۰ سال اتفاقاتی برای مدیریت و عملکرد این شرکت رخ داد که غیرقابل پذیرش است. باید با حسابرسی ویژه مشخص شود طی این مدت چه اتفاقاتی برای شرکت رخ داده و راه‌آهن در چه وضعیت و شرایطی آن را تحویل می‌گیرد.

صالحی ادامه داد: متأسفانه به دفعات از بانک‌های مختلف وام گرفته اما پولی وارد شرکت نشده و به دلیل عدم بازپرداخت وام‌ها، پرداخت بیمه و مالیات، حساب‌های اصلی شرکت مدت‌ها است از سوی دستگاه‌های مختلف مسدود شده است. این تنوع در تخلف و بی‌انضباطی‌های مالی، شائبه‌ های مختلفی را به ذهن متبادر می‌کند که باید به فوریت اصلاح شود.

براساس این گزارش، دستور سال گذشته ابراهیم رئیسی (که در کسورت رییس قوه قضائیه به استان البرز رفته بود) حکم شعبه ۲۱ دادگاه حقوقی تهران برای ابطال قرارداد واگذاری شرکت تراورس به شرکت امیرمنصور آریا، قطعی شده بود.

شرکت توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا سال ۸۹ اقدام به خرید ۹۴.۹ درصد سهام ماشین‌سازی لرستان، ۹۵.۲ درصد سهام گروه صنعتی فولاد ایران و   ۹۵ درصد سهام مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس) و ۳۹.۵ درصد سهام فولاد اکسین خوزستان کرده بود.

سازمان خصوصی‌سازی بلوک شرکت تراورس را در دو نوبت به ارزش ۲۱۷ و ۱۲۹ میلیارد تومان عرضه کرده بود.

کد خبر 13590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =