۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
نفت رکورد زد و ۱۱۰ دلاری شد

قیمت نفت بر اثر تنش‌های سیاسی و تحریم‌های غرب علیه روسیه، رکورد جدیدی ثبت کرد و به ۱۱۰ دلار رسید.

به گزارش بیداربورس به نقل از رویترز، به دلیل جنگ روسیه و اوکراین قیمت نفت به ۱۱۰ دلار رسید که بالاترین رقم در ۸ سال اخیر است. در همین حال، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۱۰۹ دلار در هر بشکه رسید.

با پیگیری آمریکا، اعضای آژانس بین‌المللی انرژی برای مهار قیمت نفت جلسه اضطراری آنلاین تشکیل دادند و توافق کردند ۶۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر اضطراری را روانه بازار کنند .

اما پس از توافق اعضای آژانس بین‌المللی انرژی برای آزادسازی ۶۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر اضطراری، قیمت نفت به شدت افزایش یافت و این حرکت نتوانست مانع از افزایش قیمت در معاملات آتی نفت خام شود. برای معامله‌گرانی که سه‌شنبه قیمت نفت را افزایش می‌دادند، حجم عرضه فوق، ۶۰ میلیون بشکه نفت که در ۳۰ روز تقسیم می‌شود، حدود ۲ درصد از مصرف روزانه جهان را تشکیل می‌دهد و به اندازه کافی بلندپروازانه نیست. زیرا ۲ میلیون بشکه در روز تنها حدود یک چهارم صادرات روسیه است.

روسیه دومین صادرکننده بزرگ نفت خام در سراسر جهان است. پس از تصمیم رئیس‌جمهور روسیه برای حمله به اوکراین در هفته گذشته، چندین کشور غربی تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های روسی اعمال کردند. تجارت نفت از تحریم‌ها مستثنا است اما خریداران، نفت روسیه را رد می‌کنند.

کد خبر 14300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =