سقوط ۴۰ درصدی بورس مسکو و برنامه خرید ۱۰.۳ میلیارد دلاری سهام

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد بورس مسکو با سقوط ۴۰ درصدی ارزش سهام مواجه شده و روسیه نیز از تخصیص ۱۰.۳ میلیارد دلاری صندوق ثروت ملی برای خرید سهام خبر داد.

به گزارش بیدار بورس به نقل از تاس، جو بایدن در سخنرانی کنگره آمریکا به تأثیر تحریم‌های غرب بر اقتصاد روسیه اشاره و اعلام کرد: بازار سهام روسیه ۴۰ درصد ارزش از دست داده و معاملات متوقف است. چرا که اقتصاد روسیه با مشکل مواجه شده و پوتین به تنهایی برای این موضوع مقصر است.

بر اساس این گزارش، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید هم اعلام کرد: آمریکا می‌داند تحریم‌های بخش انرژی روسیه می‌تواند به بی‌ثباتی بازارهای جهانی منجر شود اما چنین اقداماتی را رد نمی‌کند. شرایط بسیار سنجیده می‌شود تا تاثیر تحریم بر پوتین و مقامات ذی نفوذ روسیه و اقتصاد به حداکثر رسیده و اثر تحریم ها بر بازارهای جهانی و مردم آمریکا به حداقل برسد.

نخست‌وزیر روسیه نیز اعلام کرد: مسکو در پاسخ به تحریم‌های شدید، موقتاً سرمایه‌گذاران خارجی را از فروش سرمایه‌ها منع می‌کند تا مطمئن شود آنها تصمیمی سنجیده می‌گیرند، نه براساس فشارهای سیاسی. روسیه یک تریلیون روبل معادل ۱۰.۳ میلیارد دلار از صندوق ثروت ملی برای خرید سهام شرکت‌های روسی هزینه می‌کند.

کد خبر 14336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =