خیال سهامداران راحت باشد؟

بورس امروز با رشد دو هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۰۷هزار دست یافت اما شاخص هم وزن عملکرد بهتری داشت و بیش از سه هزار واحد رشد کرد. به نظر می‌رسد معاملات فردا در مقایسه با معاملات امروز روند متعادل و بهتری داشته باشد و قدرت همچنان در دست صنایع کوچک و متوسط بازار باشد.

به گزارش بیداربورس معاملات بورس در سومین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد دو هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۰۷هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۳۱۱۰واحد و ۸۱واحد رشد داشتند. به طور کلی حدود ۱۰میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و ۶۰میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها به بازار وارد شد.

علی عصاری، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: در معاملات امروز شاخص کل با ثبت رشد دو هزار و ۵۰۰واحدی به سطح یک میلیون ۵۰۷هزار واحد صعود کرد و شاخص هم وزن عملکرد بهتری داشت و بیش از سه هزار واحد رشد کرد. بورس امروز در نیمه دوم معاملات روند صعودی خود را آغاز کرد و شرایط خوبی را برای معاملات رقم زد.

وی ادامه داد: در میان صنایع نیز فولادی‌ها عملکرد بهتری داشتند و با اقبال سهامداران همراه شدند. غذایی‌ها و گروه برق و گاز نیز وضعیت خوبی داشتند. به طور کلی بورس امروز تحت تاثیر صنایع کوچک و متوسط بازار بود. در طرف مقابل نیز بانکی‌ها در مقایسه با سایر صنایع عملکرد قابل قبولی نداشتند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «استخراج کانه‌های فلزی»، «ساخت محصولات فلزی» و «خدمات فنی و مهندسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «فلزات اساسی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد معاملات فردا در مقایسه با معاملات امروز روند متعادل و بهتری داشته باشد. اما باید این نکته را در نظر گرفت که احتمالا عرضه اولیه روز چهارشنبه بازار را با زیان همراه کند.

منبع: اقتصاد آنلاین
کد خبر 16009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =