واگذاری خودروسازی به بخش خصوصی؛ پایان سکانس استفاده از رانت دولتی

فیروزی عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: وقتی بخش خصوصی به این خودروسازی‌ها ورود کند شرایط بهتری رقم خواهد خورد چرا که تامین منافع و رضایت مردم برای بخش خصوصی مهم است و از رانت های دولتی استفاده نمی‌کند.

به گزارش بیدار بورس، حجت الله فیروزی، با اشاره به واگذاری سایپا و ایران خودرو به بخش خصوصی اظهار کرد: این واگذاری هم مطالبه نمایندگان مردم و هم از جمله مطالبات خود مردم است.

وی با بیان اینکه دولت در دو خودروسازی مذکور سهام زیادی ندارد، گفت: در حال حاضر دولت ۶ الی ۷ درصد در این خودروسازی ها سهام دارد با این حال بحث این است که وقتی سهام این خودروسازی‌ها دولتی نیست چرا مدیریت آن به سمت دولت است و دولت در این بخش تصدی‌گری می‌کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مدیریت دولت بر خودروسازی مورد ایراد مجلس است، تاکید کرد: دولت نمی‌تواند با حداقل سهم مدیریت خودروسازی را در اختیار بگیرد و سیاستگذاری را انجام دهد.

وی اظهارکرد: در حال حاضر در مرحله ارزشگذاری قیمت سهام این دو خودروسازی هستیم تا این سهام به بخش خصوصی واگذار شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: طبیعی است که وقتی بخش خصوصی به این خودروسازی‌ها ورود کند شرایط بهتری رقم خواهد خورد چرا که تامین منافع و رضایت مردم برای بخش خصوصی مهم است و این بخش از رانت های دولتی استفاده نمی‌کند و خود به خود مجبور است رضایت مردم را کسب کند از این جهت حتماً اگر خودروسازان به بخش خصوصی واگذار شوند تحولات در تولید خودرو، هم نسبت به تیراژ و کیفی سازی مد نظر قرار خواهد گرفت.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مدیریت بخش خصوصی بر خودروسازی حتما می‌تواند مانع هدایت مردم به سمت خرید انحصاری از این دو خودرو سازی شود.

کد خبر 16322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =