راه‌اندازی بازار آتی نقره برخی فعالان را به بازار آتی برمی‌گرداند

یک تحلیل‌گر بازار سرمایه معتقد است که راه‌اندازی بازار آتی نقره می‌تواند برخی فعالان بازار آتی را به بازار برگرداند و مثل طلا حساسیتی هم روی آن ایجاد نشود.

کیارش فاضل در گفت‌وگو با بیداربورس با بیان اینکه حجم معاملات بازار آتی بسیار پایین آمده، گفت: این در حالی است که حجم معاملات در این بازار در سال ۹۷ در برخی روزها از کل معاملات بازار عادی بیشتر بود.
وی افزود: معمولا در شرایط نامساعد به دنبال مقصر می‌گردیم تا مشکلات را به گردن اون بیندازیم، به همین دلیل در شرایطی که فشاری بر کشور وارد شد گفتند بازار آتی به سکه جهت می‌دهد و بازار آتی طلا را بستند.  
به گفته این تحلیلگر بازار سرمایه، بازار آتی انتظارات تورمی را چه مثبت چه منفی بررسی می‌کند و همانطور که دیده شد با وجود بسته شدن بازار آتی طلا، قیمت سکه به ۱۵ میلیون تومان نیز رسید.
فاضل درخصوص راه‌اندازی بازار آتی نقره، اظهار کرد: حساسیتی که در بحث طلا وجود دارد در نقره وجود ندارد، چراکه قیمت طلا و دلار برای عمده فعالان اقتصادی اهمیت دارد.
وی اضافه کرد: این اقدام ممکن است برخی افراد را به بازار نقره برگرداند و آن‌جا نوسان‌گیری کنند و حساسیت‌ها هم ایجاد نشود.

کد خبر 1638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =