مهلت ۷۲ ساعته مجلس به مدیران ایران‌ خودرو و سایپا برای ارائه نقشه راه

نماینده مجلس از مهلت ۷۲ ساعته به مدیران عامل ایران خودرو و سایپا برای ارائه نقشه‌ راه ارتقای کیفیت و رضایت مردم و طرح‌های توسعه کوتاه‌ و بلندمدت خبر داد.

به گزارش بیدار بورس، روح‌ اله نجابت درخصوص جلسه اخیر کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: این جلسه با دستور بررسی اثر کیفیت خودروی داخلی بر تصادفات جاده‌ای، افزایش سرقت و تأمین امنیت داخلی خودرو با حضور نمایندگانی از پلیس راهور ناجا، وزارت راه، وزارت صنعت، ایران خودرو و سایپا، سازمان ملی استاندارد و کارشناس مرکز پژوهش‌ها برگزار شد.

وی افزود: پس از ارائه گزارش‌ دستگاه‌های مختلف و تولیدکنندگان خودروهای داخلی، مصوب شد ضمن مکاتبه با پلیس راهور و نیروی انتظامی، گزارشی کامل از تصادفات جاده‌ای به‌تفکیک عوامل مؤثر انسانی، خودرویی، راه و جاده و درصد تقصیر عوامل فوق و آمار سرقت‌های خودرویی براساس فراوانی خودرو های داخل و خارج اخذ شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: در این خصوص مصوب شد مدیران عامل ایران خودرو و سایپا نقشه‌ راه را در راستای ارتقای کیفیت و رضایت مردم و طرح‌های توسعه کوتاه‌ و بلندمدت را ظرف مدت ۷۲ ساعت به کمیسیون ارسال کنند. وزارت راه نیز موظف شد آمار و جانمایی نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها را به‌همراه گزارش عملکرد، برنامه و راهکارهای اجرایی وزارتخانه متبوع در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای به کمیسیون ارسال کند.

نجابت درباره تکلیف تعیین‌شده وزارت صنعت نیز توضیح داد: وزارت صنعت ملزم به اعلام سیاست‌های دولت در راستای ارتقای کیفیت خودروی داخلی با راهکارها و برنامه‌های اجرایی مطلوب شد. بعد از جمع‌بندی گزارش‌ها، جلسه بعدی کمیسیون به‌منظور بررسی راهکارها و برنامه‌هایی در راستای ارتقای کیفیت خودرو برگزار می شود.

کد خبر 16656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =