سامانه سوت زنی به بهبود عملکرد ناشران در بازارسهام کمک می‌کند

کارشناس بازارسرمایه مطرح کرد: راه‌اندازی سامانه سوت زنی می‌تواند سبب افزایش شفافیت عملکرد ناشران در بازارسهام شود.

عباسعلی حقانی نسب مدیرعامل سبدگران هدف در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بیداربورس در مورد مزایا و تاثیرات سوت‌زنی بر شفافیت بازارسهام، اظهار داشت: سازمان بورس باید در ابتدا با اصلاح قوانین بازارسرمایه برخی نواقص را بر طرف سازد، زیرا برخی از این قوانین خود سبب ایجاد تخلف شده‌اند.
حقانی نسب با بیان اینکه درحال‌حاضر اجرای بحث سوت زنی بسیار مناسب است اما برای بازخورد بهتر باید مشکلات  زیرساخت‌ها را رفع کرد گفت: برای شفافیت بهتر در عملکرد بازارسرمایه باید نظارت بر سامانه سوت زنی‌ به شورای عالی بورس واگذار شود، تا سهامداران علاوه بر تخلفات ناشران  بتوانند در صورت بروز تخلف در سازمان بورس یا سایر بورس‌ها آن‌ را نیز گزارش دهند.
مدیرعامل سبدگران هدف تصریح کرد: سازمان بورس باید دامنه سوت زنی را مطابق یک گزارش به طور واضح مشخص کند  زیرا برخی سهامداران نسبت به تخلفاتی که در بازارسرمایه ممکن است رخ دهد آگاهی لازم را  ندارند.
حقانی نسب ادامه داد: سازمان بورس پس از مشخص کردن دامنه تخلفات بهتر است میزان پاداش اشخاص سوت زن را متناسب با این امر مشخص کند زیرا در این صورت انگیزه سوت زن‌ها برای افشای تخلفات در راستای شفافیت بازار سهام  بیشتر می‌شود.
حقانی نسب در پایان ابراز امیدواری کرد با اقدامات  اخیر سازمان بورس به ویژه مسئله سوت‌زنی در صورت تداوم، اعتماد از دست رفته سهامداران به طور مجدد بازگردد.

کد خبر 16751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =