دهن کجی شاخص به حمایت‌های صندوق تثبیت + تحلیل سهم "سامان"

در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از افت ۲۵هزار و هشت واحدی (۱.۶درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۵۷هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش دو درصدی مواجه شد.

به گزارش بیدار بورس، امروز هم مانند چند روز گذشته صندوق توسعه با واریز ۴۰۰ میلیارد و صندوق تثبیت با واریز ۳۰۰ میلیارد از بازار حمایت کردند اما شاخص به این حمایت‌ها دهن‌کجی کرد و بیش از ۲۵ هزار واحد ریزش کرد.   
ارزش معاملات خرد امروز بازار حدود ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به روزهای قبل رشد قابل توجهی داشت اما از سویی شاهد خروج ۱۲۰۰ میلیارد تومان از سرمایه‌های حقیقی‌ها از بازار بودیم که این آمار گویای فرار حقیقی‌ها از بازار است.
برخی از کارشناسان سازمان خصوصی سازی را مقصر ریزش امروز بازار می‌دانند و معتقدند که رفتار غلط این سازمان و صندوق فولاد در اعلام قیمت گذاری سهام بلوکی ایران خودرو سایپا و سپس تکذیب و ادامه عرضه، موجب صف فروش خودروسازان و ریزش شاخص شده است.  

از معاملات امروز چه خبر؟                                                                      

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران و شاخص هم وزن به ترتیب ۱.۶درصد و دو درصد افت داشتند.

آخرین قیمت ۵۱نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۲۴نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها امروز در حدود هزار و ۲۵۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «شستا»، «خودرو»، «خساپا»، «خگستر»، «شپنا»، «کدما» و «آسیاتک» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «فروسیل»، «ددانا»، «حگهر»، «مدیریت»، «کرمان»، «فرابورس» و «تجلی» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به هفت هزار و ۱۶۰میلیارد تومان رسید.  

تحلیل سهم "سامان"

کد خبر 17182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =