بازار شنبه با صف فروش همراه است؟

طبق پیش بینی کارشناسان به نظر می‌رسد بازار سرمایه در هفته آینده کم تقاضا و در مواردی نسبتا پرعرضه باشد. اما احتمالا نیروگاهی‌ها تحت تاثیر قطعی برق صنایع در آینده، با اقبال سهامداران همراه شوند.

به گزارش بیداربورس معاملات بورس در پنجمین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد حدود ۹ هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۶۴هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۵۵۶۵واحد و ۱۶۸واحد رشد داشتند. به طور کلی بیش از هشت میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و ۱۳۵میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها به بازار وارد شد.

مسعود میرزاباقری، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: طی دو هفته گذشته و پس از پایان یافتن هیجانات مربوط به افزایش قیمت کالاها تمایل سهامداران به خرید سهام زراعتی، دامداری، غذایی و دارویی افزایش یافت.

وی ادامه داد: پس از آن گزارش عملکرد تعدادی از پتروشیمی‌ها به بازار مخابره شد که تحت تاثیر نرخ‌ جدید یوتیلیتی‌ها سود آنها با کاهش همراه شد و در مواردی این شرکت‌ها زیان‌ده بودند. این موضوع برخلاف انتظار فعالان بازار بود و معاملات را با شوک همراه کرد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: گزارش حسابرسی نشده پالایشی‌ها نیز با توجه به اینکه نرخ نفت و فرآورده‌های نفتی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام نشده بسیار محتاطانه و بدبینانه بود.

وی افزود: موضوع عرضه سهام دو خودروساز بزرگ کشور ناهماهنگی این حوزه را به طور کامل به تصویر کشید و در پی آن کلیت بازار نسبت به این واگذاری بدبین شدند. همه عوامل باعث شد تا معاملات بورس در این هفته پرفروش و سرخپوش ظاهر شود.

میرزاباقری در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد بورس هفته آینده کم تقاضا و در مواردی نسبتا پرعرضه باشد. اما احتمالا نیروگاهی‌ها تحت تاثیر قطعی برق صنایع در آینده، با اقبال سهامداران همراه شوند.

کد خبر 17291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =