مجلس قول می‌دهد خودروی بالای ۲۵ هزار دلار وارد کشور نشود

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم از قول مجلس مبنی بر وارد نکردن خودروهای بالای ۲۵ هزار دلار خبر داد و گفت: ممنوعیت واردات خودروهای لاکچری کیفیت خودروی ایرانی را بالا می‌برد.

به گزارش بیدار بورس، سید علی موسوی درباره ضرورت برابر بودن قیمت‌ خودروهای وارداتی با خودروهای ایرانی اظهار کرد: نباید بگذاریم مافیای واردات که در کالاهای دیگر وجود دارد، به واردات آتی خودرو بیاید. باید جلوی سلطان‌های بالقوه خودرویی را گرفت. ابدا نباید اجازه دهیم که خودروهای بالای ۲۵ هزار دلار وارد کشور شود.

واردات خودرو برای طبقه متوسط و ضعیف جامعه است/ خرید خودروی ارزان حق این طبقات است

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم تأکید کرد: ما به واردات خودرو مجوز دادیم تا بتوانیم قیمت سنگین خودرو ایرانی را بشکنیم. از طرف دیگر باید نیازهای بازار را تأمین می‌کردیم. دهک‌های بالای جامعه می‌توانند هر خودرویی که دوست دارند را تهیه کنند. بنابراین واردات خودرو باید برای طبقه متوسط و ضعیف جامعه صورت بگیرد. خرید خودروی ارزان با کیفیت حق این طبقات است.

ممنوعیت واردات خودروهای لاکچری کیفیت خودروی ایرانی را بالا می‌برد

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: واردات خودرو رقابت کیفی بین خودروساز داخلی و خارجی را ایجاد خواهد کرد. تولیدکننده ایرانی باید در رقابت با خودروی مشابه خارجی کیفیت را بالا ببرد تا بتواند با آن کالا رقابت و در نهایت سود کند. بنابراین ممنوعیت واردات خودروهای لاکچری کیفیت خودروی ایرانی را بالا می‌برد.

این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در پایان از قول مجلس مبنی بر وارد نکردن خودروهای بالای ۲۵ هزار دلار خبر داد و گفت: مجلس قول می‌دهد که در راستای حمایت از دهک‌های متوسط و پایین در برابر مافیای خودرو بایستد و نگذارد قشر خاصی خودروی بالای ۲۵ هزار دلار وارد کنند و بخواهند ضمن سودهای کلانی که می‌برند، مانع ایجاد رقابت بین خودروی ایرانی و خودروی هم قیمت خارجی شوند.

کد خبر 17465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =