ریزش‌های هیجانی در راه است؟

مدیر آموزش کارگزاری خوارزمی بااشاره به دلار ۳۱ هزار تومانی، گفت: اگر هفته آینده خبرهای خوشی از برجام به گوش برسد امکان نزولی شدن قیمت دلار وجود دارد، درغیراین‌صورت شاهد افزایش نرخ دلار و به دنبال آن افزایش نرخ تورم خواهیم بود.

بهزاد الماسی در گفت و گو با بیداربورس معاملات کم‌رمق امروز را به دلیل تعطیلات هفته آینده دور از ذهن ندانست و گفت: معاملات امروز به دلیل حمایت سهم‌های بزرگ شرایط بدی نداشت.

وی با بیان اینکه بازار هفته آینده را با اخبار برجامی و عرضه‌های جدید در بورس کالا آغاز خواهد کرد، ادامه  داد: ورود خودرو به بورس کالا موجب شفافیت و همچنین ورود پول به بازار سرمایه میشود.

فاز اصلاحی خطرناک نیست

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به اینکه آیا بازار در حال حاضر در فاز اصلاح است، گفت: از دید تکنیکالی و رشد بسیاری از سهم‌های شاخص‌ساز انتظار ورود بازار به فاز اصلاح یا استراحت می‌رفت اما بنظر نمیرسد این استراحت برای بازار خطرناک باشد.

به گفته الماسی بازار سرمایه این هفته در سهم‌های شاخص ساز اوضاع مناسبی داشته مانند صنعت خودرو، پالایشی و پتروشیمی و همچنین سهم های همچون شستا.

روند منفی بورس درصورت لغو برجام

وی با بیان اینکه اگر بازار از فاز بی‌خبری خارج و خبرهای مثبت برجامی به گوش برسد امکان وجود ریزش‌های هیجانی در بازار وجود دارد، ادامه داد: اما اگر خبرهای به گوش رسیده از برجام منفی باشد احتمال ریزش یک روزه بازار و بعد روند صعودی را خواهیم داشت.

افزایش نرخ دلار و تورم در پیش است

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلار ۳۱ هزار تومانی، اظهار کرد: اگر هفته آینده خبرهای خوشی از برجام به گوش برسد امکان نزولی شدن قیمت دلار وجود دارد، در غیر این‌صورت شاهد افزایش نرخ دلار و به دنبال آن افزایش نرخ تورم خواهیم بود.

خودرویی‌های کوچک در کانون توجه

الماسی تک سهم‌ها و سهم ‌های کوچک را در معاملات هفته آینده پرپتانسیل دانست و گفت: اگر حمایت در صنعت خودرویی ادامه دار باشد سهم‌های کوچک صنعت خودرو در هفته آینده با رشد خوبی مواجه خواهند بود.

وی ادامه داد: در اواسط هفته خبری منتشر شد مبتی بر حذف عوارض صادراتی صنایع پالایشی و پتروشیمی که اگر این اتفاق رخ دهد این صنایع نیز توانایی پرپتانسیل بودن را خواهد داشت.

کد خبر 17600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =