۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
تحلیل تکنیکال شاخص کل

برای شاخص کل دو سناریو متصور وجود دارد اما باید توجه داشت که همه‌ی اطلاعات به به خوبی بررسی شود و این تحلیل به تنهایی مبنای تصمیم‌گیری نیست و مانند همه‌ی تحلیل‌ها امکان خطا وجود دارد.

*سناریوی‌ اول شاخص کل

ممکن است در یک دیامتریک بزرگ قرار داشته باشیم و درحال تکمیل شاخه‌ی E باشیم. در این صورت ریزش‌ها علیرغم نوسانات کوتاه مدت روزانه، درمیان مدت (حدود یکی دو ماه) ادامه خواهد داشت تا شاخه‌ی E تکمیل شود. 

تحلیل تکنیکال شاخص کل

*سناریوی دوم شاخص کل

یکی از سناریو های اصلاح شاخص کل، اصلاح فلت می باشد که موج A یک دیامتریک دیاموند بوده و موج B مجدداً یک فلت بوده که بنظر در انتهای شاخه C از B هستیم و اکنون در شرف شاخه C اصلی ار فلت بزرگ هستیم. از لحاظ زمانی هم این فلت توجیح پذیر است چرا که موج B این فلت از موج A فلت زمان بیشتری صرف نموده است. در این صورت بازار یه مثبت احتمالی به سمت ۱۶۰۰ و حتی کمی بالاتر از آن خواهد داشت که اگر نتواند روند را ادامه دهد ممکن است شاهد شروع موج نزولی بعدی باشیم بنابراین در این صورت این مثبت احتمالی می‌تواند برای خروج احتمالی مورد استفاده قرار گیرد. این دو سناریو صرفا سناریوهای تکنیکالی هستند و ممکن است در اثر اتفاقات پیش بینی نشده به راحتی نقض شوند. لطفا به تنهایی مبنای تصمیم‌گیری قرار ندهید.

تحلیل تکنیکال شاخص کل

تحلیلگر: محسن عباسی

کد خبر 17707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =