طرحی در راستای شیوه چگونگی دعوت سهامداران به بازار سرمایه

در مجلس یازدهم طرحی در جهت بهبود شرایط چگونگی دعوت سهامداران به بازار سرمایه و متضرر نشدن آنان و همچنین برخورد با برخی متخلفان تهیه و تدوین شده که امیدوار می‌رود، به زودی در مجلس تصویب و عملیاتی شود.

به گزارش بیدار بورس، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه ساز و کارهای خوبی توسط مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون بازار سرمایه در بخش آموزش و جلوگیری از تخلفات در این حوزه اندیشیده شده، گفت: خوشبختانه در مورد بحث ساماندهی فضای اطلاع رسانی اخبار و مدیریت حوزه‌هایی که بر بازار سرمایه تاثیر بسیار دارند، اقدامات خوب و مناسبی در حال اجرا است.

مهدی طغیانی با اشاره به این موضوع که بازار سرمایه دیگر آن بازار سابق نیست و نیاز به تحول بسیار دارد، افزود: سهامدارانی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه دارند اما اطلاعات کافی درباره سهام‌های مختلف ندارند، در صورتی که اطلاع رسانی غلط و یا ناقصی به آنها ارائه شود، به طور قطع، افراد چشم و گوش بسته وارد بازار شده و بدون اینکه بدانند براساس سفارش‌هایی به بازار هدایت شده اند، نتیجه آن ضرر و زیان سنگین نخواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه باید اقدامات لازم برای جلوگیری از برخی شیوه رفتارها در بازار سرمایه گرفته شود، اظهار کرد: اطلاع رسانی درباره ورود سرمایه‌گذاران به بازار و خرید سهم‌های مختلف باید از سوی متخصصان بازار صورت گیرد تا از یک پایگاه درست و منطقی اطلاعات به سهامداران ارائه شود.

طغیانی ادامه داد: خوشبختانه طرحی در جهت بهبود شرایط چگونگی دعوت سهامداران به بازار سرمایه و متضرر نشدن آنان و همچنین برخورد با برخی متخلفان تهیه و تدوین شده که امیدواریم به زودی در مجلس تصویب و عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی چون صدا و سیما و دستگاه‌های اطلاع رسانی وظیفه دارند دانش مالی مردم را ارتقا دهند تا اگر وارد بازار سرمایه شدند دچار ضرر و زیان نشوند.

کد خبر 17968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =