صنایع دلاری مستعد رشد هستند

یک تحلیلگر بازار سرمایه می‌گوید بار رشد بورس بر دوش صنایع سیمانی و خودرویی است.

آرمان شبان، تحلیلگر بازارسرمایه در گفت‌وگو با بیداربورس با بیان اینکه امروز ۳۰ خرداد، شاخص کل بازار بورس با ۱۲۸۶ واحد رشد به ۱/۵۴۷/۰۰۰ واحد رسید، اظهار کرد: صنایع جذاب امروز که باعث نواسانات مثبتی در سهام شدند صنایع سیمان و خودرو بودند که بار بیشتر رشد شاخص کل بر روی این دو صنعت بود.

*خبر استیضاح وزیر صمت با نمادهای خودرویی چه کرد؟

وی در تشریح دلایل ایجاد تقاضا برای صنعت خودرو گفت: یکی از دلایلی که باعث ایجاد تقاضا در صنعت خودروسازی شد خبر کلید خوردن استیضاح فاطمی امین ، وزیر صمت بود که باعث ایجاد روزنه‌هایی از امید برای کمتر شدن مشکلات خودروسازان بود که آخرین اقدام مهم وزارت صمت لغو پذیرش خودرو در بورس کالا بود .

او با بیان اینکه از دلایل مهم به صف نشستن و رنج‌های مثبت صنایع سیمان میتوان به معاملات روز گذشته سیمان در بورس کالا اشاره کرد، افزود: در معاملات روز گذشته بورس کالا شاهد رشد قیمت سیمان برخی از شرکت‌ها تا سطح یک میلیون و پانصد هزار تومان بودیم و تأیید این معاملات از دلایل اصلی و مهم برای ایجاد تقاضا در این صنعت است.

شبان در خصوص سهام پر پتاسنیل بازار امروز با حجم مشکوک به سهام های‌وب، دی، سمازن، سیتا،خشرق و خچرخش اشاره کرد .

*صنایع دلاری مستعد رشد هستند

بر اساس تحلیل تکنیکی این تحلیلگر از آینده‌ی نرخ دلار، شکستن سقف قبلی ایجاد شده در سال ۹۹محتمل است و پس از آن احتمال یک اصلاح کوتاه مدتی تا محدوده ی ۲۶۳۰۰ تا ۲۸۱۰۰ را خواهیم داشت و دوباره احتمال ایجادیک روند پر قدرت برای ثبت سقف‌های جدیددر انتظار دلار است.

به گفته وی با توجه به این دیدگاه میتوانیم انتظار رشد صنایع دلاری را در میان مدت و بلند مدت داشته باشیم .

خبرنگار: نازنین درویشی

کد خبر 18258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =