واکنش نفت به مذاکرات هسته‌ای ایران

قیمت نفت در آغار معاملات روز دوشنبه بیش از یک دلار در هر بشکه کاهش یافت، این در حالی است که نگرانی‌های اقتصادی جهانی چشم‌انداز تقاضای نفت را کاهش داده و همچنین، سرمایه‌گذاران به نشست گروه هفت این هفته برای اقدامات احتمالی در صادرات نفت روسیه و احیای توافق هسته‌ای ایران چشم دوخته‌اند.

به گزارش بیدار بورس و به نقل از رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت در آغاز معاملات امروز پس از افزایش ۲.۸ درصدی در روز جمعه، ۱.۴۲ دلار معادل ۱.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۱۱ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۱۰۶.۰۸ دلار در هر بشکه رسید که کاهش ۱.۵۴ دلاری معادل ۱.۴ درصدی را نشان می دهد.

اگرچه افزایش نرخ بهره در اقتصادهای کلیدی سبب تقویت دلار و افزایش ترس از رکود شده، اما با این حال، قیمت نفت همچنان بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه باقی مانده است، این در حالی است که پس از تحریم‌های غرب، نفت روسیه را از دسترس برخی خریداران دور نگه داشت، عرضه نفت خام و محصولات نفتی همچنان محدود مانده است.

انتظار می رود رهبران کشورهای ثروتمند گروه هفت G۷ در این هفته درباره گزینه های مقابله با افزایش قیمت انرژی و جایگزینی واردات نفت و گاز روسیه و همچنین تحریم های بیشتر که تورم را تشدید نمی کند، به گفت‌وگو بشینند.

این اقدامات شامل محدودیت قیمت احتمالی در صادرات نفت خام و محصولات نفتی روسیه با هدف محدود کردن درآمد روسیه و در عین حال کاهش آسیب به سایر اقتصادها است.

به گفته یک مقام مسئول در ریاست جمهوری فرانسه، پس از دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقامات ارشد در تهران برای رفع انسداد مذاکرات متوقف شده، گروه ۷ همچنین درباره چشم انداز احیای مذاکرات هسته ای ایران گفتگو خواهد کرد.

تینا تنگ، تحلیلگر CMC Markets گفت: «این هفته، تمرکز معامله‌گران ممکن است بر مذاکرات هسته‌ای ایران از سر گرفته شود، که می‌تواند به احیای صادرات نفت ایران منجر شود.»

به گفته دو منبع آگاه، در حالی که کشورهای اروپایی در تلاش برای تنوع بخشیدن به منابع هستند، برخی از رهبران گروه ۷ برای اذعان به نیاز به تامین مالی جدید برای سرمایه گذاری در انرژی های فسیلی فشار می آورند.

قیمت نفت و طلا در معاملات امروز

به گزارش سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز، دوشنبه، در ساعت ۸:۱۰ به وقت تهران، با افزایش ۰.۰۸درصدی در هر بشکه، ۱۱۳ دلار و ۲۱ سنت معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، کاهش ۰.۰۴ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۱۰۷ دلار و ۶۶ سنت معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، افزایش ۰.۳۸ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۸۳۷ دلار و ۳۰ سنت معامله شد.

نقره نیز با افزایش ۱.۰۴ درصدی، ۲۱ هزار و ۳۴۵ دلار معامله شد.

مس با افزایش ۱.۱۹ مواجه شد و ۳ هزار و ۷۸۵ دلار قیمت خورد.

کد خبر 18482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =