آقا اجازه؟ اینها سهام نمی‌خرند!

مدیرعامل تامین سرمایه سپهر گفت: انتشار گزارش های کم‌دقت و به دور از واقعیت، آدم را یاد کلاس و مدرسه می‌اندازد.

وطن پور در مصاحبه با خبرنگار بیداربورس با اشاره به جدول منتشر شده از طرف برخی فعالان بازار سرمایه مبنی بر اینکه صندوق‌های درآمد ثابت در زمینه خرید سهام حد نصاب ۱۵ درصد را رعایت نکرده اند اظهار کرد: در این محاسبات، گواهی‌های کالایی اوراقی که با هدف تامین مالی منتشر شده محاسبه نشده است.
مدیرعامل تامین سرمایه سپهر با تاکید بر اینکه با نزولی شدن بازار، ارزش‌هایی که درست بوده‌اند، از تعادل خارج می‌شوند گفت: اینطور نیست که در پایان هر روز کاری، مدیر صندوق فورا برای تخصیص ۱۰۰ تومان ورودی آن روز خودش در روز کاری بعدی برنامه‌ریزی کند.
وطن پوربیان کرد: صندوق‌های درآمدثابت به شکل ملی در سال ۹۹ به بازار کمک کرده‌اند و اکنون هم نظارت فراوانی روی آنهاست و حساسیت زیادی نسبت به حرکات مدیران صندوق‌ها وجود دارد، در این میان انتشار این گزارش های کم‌دقت، آدم را یاد کلاس مدرسه می‌اندازد که یک شاگردی تمام تلاشش را معطوف به لو دادن شاگرد دیگر کرده باشد؛ «آقا اجازه! اینها سهام نمی‌خرند!»، غافل از اینکه گاهی حتی ریزترین تصمیمات سرمایه‌گذاری مدیران نیز مورد پرسش قرار می‌گیرد.
برخی کارشناسان معتقدند این بحث های حاشیه ای مطرح شده در فضای مجازی دستان پشت پرده ای دارند که به دنبال برهم زدن تمرکز از موضوع های اصلی بازار سرمایه از جمله قیمت گذاری دستوری، واگذاری سهام خودروسازان، افزایش نرخ خوراک گاز صنایع و .... هستند.

خبرنگار: راضیه عموزاد

منبع: بیدار بورس
کد خبر 20075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =