۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
عرضه هایما در بورس کالا

۶ شهریور ماه ۵۰۰ دستگاه هایما s۷ متعلق به گروه ایران‌خودرو راهی تالار صنعتی می‌شوند

*هر کدملی تنها می‌تواند یک ثبت سفارش ایجاد کند

به گزارش بیداربورس صدور سند و شماره‌گذاری فقط به اسم شخص خریدار بوده و خریداران برای تحویل خودرو باید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس کالا با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو و در زمان مقرر که طی پیامک اطلاع رسانی می شود اقدام به ایجاد و تکمیل صفحه
شخصی کرده و ضمن انتخاب یکی از نمایندگی های مجاز ایران خودرو، بیمه‌گر را نیز انتخاب و نسبت به واریز وجوه هزینه‌های جانبی اقدام کنند.

*هزینه‌های جانبی

این هزینه‌ها در دو بخش است که اولین بخش مجموعا ۱۳% مبلغ معامله و شامل ۶% مالیات برارزش افزوده، ۳% عوارض شهرداری، ۳% مالیات و عوارض شماره‌گذاری و ۱% مالیات نقل و انتقال بوده که براساس مبلغ معامله محاسبه واعلام می شود. بخش دیگر هزینه‌ها جمعا به مبلغ ۴.۲۳۴.۵۰۰ تومان به منظور هزینه هوشمندسازی، صدور و ارسال کارت خودرو و کارت سوخت، هزینه خدمات پست، تولید پلاک و شماره گذاری، بیمه شخص ثالث است.

*حساب وکالتی چیست؟

حساب وکالتی، در واقع یک نوع حساب بانکی است که برای واریز وجوه پیش‌پرداخت مشتری نزد یکی از بانک‌های منتخب افتتاح می‌شود. در حساب وکالتی، به بورس وکالت داده می‌شود وجوه واریزی مشتری را مسدود کرده تا پس از انجام معامله به نام مشتری در بورس کالا، وجه مسدودی به حساب اتاق پایاپای بورس کالای ایران منتقل شود. توجه داشته باشید که اگر معامله‌ای به نام مشتری انجام نشود، وجه مسدود شده در همان روز آزاد می‌شود.

*نحوه افتتاح حساب وکالتی چگونه است؟

در فرایند ثبت‌نام کدبورس کالا، معرفی‌نامه‌ای از سوی کارگزاری اقتصادبیدار به‌طور آنلاین در سامانه EBGO صادر می‌شود که فرد باید با معرفی‌نامه مذکور به‌ یکی از بانک‌های منتخب مراجعه و پس از افتتاح حساب، اطلاعات آن را به کارگزاری اقتصادبیدار اعلام کند.

*نحوه دریافت کد بورسی بازار فیزیکی بورس کالا

پیش از اقدام به دریافت کد بورسی بازار فیزیکی بورس کالا، باید ثبت نام و احرازهویت سجام را انجام دهید. به سایت Ebidar.ebgo.ir مراجعه و گزینه «اخذ کد آنلاین در بورس کالا» را انتخاب کنید.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 20758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =