واکنش کانون بانک‌های خصوصی به گرانی پیامک بانکی و اعلام رقم هزینه پیامک

کانون بانک‌های خصوصی با ارایه توضیح درباره اقدام بانک پاسارگاد در گرانی ارسال پیامک به مشتریان، رقم هزینه هر پیامک در سال جاری را اعلام کرد.

به گزارش بیداربورس، کانون بانک‌های خصوصی در واکنش به گرانی پیامک بانک‌ها که توسط بانک بورسی پاسارگاد شروع شد، اعلام کرد: طبق بخشنامه آبان ۹۹ بانک مرکزی، هزینه ارسال پیامک های بانکی ۳۰ تومان به اضافه هزینه پیامک یا حق اشتراک سالانه متناسب با کارکرد مشتری تعیین شده است. به همین دلیل بانک‌ها می توانند با توجه به تعداد تراکنش‌های مشتریان و هزینه‌های مرتبط (از جمله نرم افزاری، سخت افزاری و اداری) نسبت به هزینه یابی و مطالبه از مشتریان اقدام کنند.

کانون بانک‌ها پس از ابلاغ بخشنامه تلاش کرد هماهنگی را با توجه به متوسط هزینه ها تعیین کند. زیرا علیرغم گذشت زمان مشکلات در تمهید امکانات الکترونیکی، تعداد زیادی از بانک‌ها امکان یکسان سازی تعیین هزینه مربوطه را علیرغم افزایش شدید آن فراهم نکردند. لذا این امکان برای بانک‌ها به وجود آمد کارمزد مربوطه را حتی با اغماض بخشی از هزینه ها تعیین و به مشتریان اعلام و صرفاً بر اساس رضایت آنان اقدام کنند.

هزینه هر پیامک براساس قراردادهای منعقده با اپراتور اول ۲۶.۸ تومان و ایرانسل ۳۰.۸ تومان (صرفاً برای تعداد مشخصی از حروف و اعداد) است که در سال جاری ۳۰ تومان جهت واریز به حساب خزانه به این مبالغ اضافه شد.

ارسال هر پیامک به منظور تراکنش های واریز و برداشت با توجه به تعداد حروف و اعداد حداقل شامل دو پیامک خواهد شد. از این رو هزینه هر پیامک برای مشتریان صرف نظر از هزینه های سخت افزاری، نرم افزاری و اداری برای اپراتور همراه اول و ایرانسل ۵۹.۶ و ۶۷.۶ تومان برای بانک‌ها هزینه خواهد داشت که دلیلی بر نادرستی خبرهای منتشره در این زمینه است.

با توجه به اینکه ارسال پیامک ها و پرداخت هزینه اعلامی هر یک از بانک‌ها به صرف اعلام موافقت و درخواست مشتریان انجام می گیرد و در صورت عدم رضایت مندی آنان نسبت به بهره‌مندی از این خدمت، هیچ گونه هزینه ای به آنان تعلق نخواهد گرفت اما مشتریان می توانند همچون گذشته از خدمات پیامک های ورود به اینترنت بانک، موبایل بانک، رمز دوم پویا و یا سایر پیام های مشابه آنها رایگان بهره‌مند شوند.

کد خبر 21769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =