شرکت ۱۹۱ میلیاردی آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی شد

شرکت شیمیایی بهداش با سرمایه ۱۹۱ میلیارد تومانی در بازار دوم فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام بایستد.

به گزارش بیدار بورس، شرکت شیمیایی بهداش پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از چهارم مهر با نماد "بهداش" در گروه محصولات شیمیایی به عنوان صد و هفتاد و نهمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام بایستد.

معرفی شرکت

طبق بررسی های بورس پرس، شرکت شیمیایی بهداش ۶ تیر سال ۱۳۶۱ با سرمایه اولیه ۶۰۰ هزار تومان در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید. مرکز اصلی شرکت تهران و محل فعالیت اصلی در قزوین شهرک صنعتی لیا واقع شده است. متراژ کلی زمین کارخانه حدود ۲۶۶ هزار مترمربع بوده و مساحت ۹۱.۵ هزار متر مربع صرف ساخت بنا شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

شرکت شیمیایی بهداش اولین و بزرگترین تولید کننده انواع ترکیبات فعال سطحی (سورفکتانت ها) در داخل است و سال ۶۳ اجازه تاسیس یک واحد سولفوتاسیون و سولفاسیون با ظرفیت ۱۲ هزار تن در سال را دریافت کرد. در سال ۶۸ با مساعدت وزارت صنایع، مشارکت بانک صادرات و تایید موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و نیز با بکارگیری استانداردهای بین المللی در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع، ماشین آلات مدرن مولتی تیوب و راکتور را نصب و راه اندازی کرد.

همچنین در آبان سال ۶۸ اسید سولفونیک به عنوان ماده اولیه شوینده ها و سدیم لوریل اتر سولفات به عنوان ماده اولیه شامپوها در این شرکت برای اولین بار در ایران تولید شد. سال ۷۱ واحد مهندسی و ماشین سازی شرکت برای طراحی و ساخت ماشین آلات مورد نیاز خطوط تولیدی ظرف مدت شش ماه تجهیز و آغاز به کار کرد. در نیمه دوم سال ۷۲ در طراحی و ساخت یک واحد سولفوتاسیون دیگر به ظرفیت ۱۵ هزار تن در سال و انجام رسید و سال ۷۴ شروع به کار کرد. این شرکت به استراتژی توسعه اقدام به تاسیس کارخانه جدید الئوکمیکال در سال ۸۲ کرد.

در حال حاضر شرکت شیمیایی بهداش تولید کننده مواد اولیه و واسطه‌ای صنایع شوینده، آرایشی بهداشتی، کاشی و سرامیک، فولاد و کاتالیست است که طبق آخرین پروانه بهره برداری صادره دارای ظرفیت سالانه تولید بیش از ۵۹۴ هزار تن در سال است.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت با ۷۵۷ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۶۰۰ هزار تومان بوده که طی چند مرحله افزایش سرمایه به ۱۹۱ میلیارد تومان رسیده است. گروه مهد تاژ ۸۹.۸ درصد سهام، خانواده عابدی آملی و زمردی اردبیلی ۱۰.۲ درصد سهام را دارا هستند.

شرکت به احتمال زیاد در نظر دارد به منظور تسویه بدهی به سهامداران از طریق افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی حداکثر ظرف دو سال پس از عرضه اولیه سهام، بدهی به سهامداران را تسویه کند. طبق صورتهای مالی حسابرسی شده سال ۱۴۰۰ بدهی مذکور ۹۵.۶ میلیارد تومان است. ضمنا در حال حاضر برای افزایش سرمایه از سایر محل ها هنوز برنامه مشخصی تدوین نشده است.

تامین کنندگان اصلی مواد اولیه

شرکت ۱۹۱ میلیاردی آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی شد

فروش صادراتی محصولات

این شرکت به عنوان یکی از مهم ترین صادر کنندگان محصولات شیمیایی غیر پتروشیمی توانسته ۶۰ درصد از صادرات محصولات شیمیایی پایه شوینده را به خود اختصاص دهد. مهمترین بازارهای صادراتی شرکت کشورهای منطقه شامل عراق، افغانستان، پاکستان، ازبکستان، ترکیه، ترکمنستان و... است. همچنین در سال مالی ۱۴۰۰ در حوزه فروش صادراتی شاهد رشد ۲۶۷.۳ یک میلیارد تومانی معادل ۹۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.

صورت سود و زیان

شرکت ۱۹۱ میلیاردی آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی شد

تشریح سیاست تقسیم سود در ۵ سال اخیر

با توجه به اینکه در حال حاضر شرکت درحال انجام پروژه‌های توسعه‌ای است، سیاست و تقسیم حداقل سود بوده تا بتواند حداکثر منابع نهایی را جهت توسعه طرح‌ها و پروژه‌ها حفظ کنند. پیش بینی می شود با اسم باره اصلی شرکت این میزان به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

شرکت ۱۹۱ میلیاردی آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی شد

برنامه های آتی

این شرکت دو پروژه تولید کاتالیست و اولئو کمیکال را در دست اقدام دارد. مهمترین پروژه در حال اجرا که در مراحل پایانی است پروژه تولید کاتالیست های پالایشگاهی FCC و RFCC است.

کد خبر 21901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =