رکود اقتصاد جهانی، بازارهای سرمایه را نگران کرده است

شاهرخ شریعتی گفت: رکود اقتصاد در چین، اروپا، آمریکا و اقتصادهای بزرگ تمام بازارهای سرمایه دنیا را نگران کرده و موجب کاهش تقاضا در همه بازارها شده که امیدواریم با اقدامات اساسی به نقطه تعادل برسند.

به گزارش بیداربورس، شاهرخ شریعتی کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه خوشبختانه شرکت‌های بورسی ارزنده هستند اما وجود عوامل نگران‌ کننده باعث بی‌انگیزگی بسیاری از سهامداران شده به بورسان گفت: وجود عوامل نگران کننده حجم معاملات را کاهش داده و بازار را نسبت به آینده نگران کرده است.

وی یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها را تغییر قیمت حامل‌های انرژی عنوان کرد و افزود: اگر با افزایش نرخ برق و گاز روبرو باشیم، این موضوع روی عایدی شرکت‌ها تاثیر بسیار خواهد گذاشت. همچنین عامل دیگری چون احیای برجام و یا عدم احیای آن نیز بر این نگرانی‌ها و نااطمینانی‌ها افزوده شده است.

وی ادامه داد: در صورتی که ریسک‌های مورد اشاره برطرف شود، که به طور عمده گذر زمان تعداد ریسک‌ها را کاهش خواهد داد، ابهامات دیگر بازار سرمایه حل شده و بازار به حرکت پررونق خود ادامه می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: تا زمانی که نااطمینانی بر فضای بازار سرمایه حاکم باشد، رغبت زیادی برای خرید سهم وجود نخواهد داشت و نقدینگی تمایلی به سوی بازار از خود نشان نمی‌دهد.

شریعتی با بیان اینکه رکود اقتصاد جهانی شاخص فلزات اساسی را کاهش داده است، عنوان کرد: رکود اقتصاد در چین، اروپا، آمریکا و اقتصادهای بزرگ تمام بازارهای سرمایه دنیا را نگران کرده و موجب کاهش تقاضا در همه بازارها شده که امیدواریم با اقدامات اساسی به نقطه تعادل برسند.

این کارشناس در پایان به بررسی تکنیکالی کامودیتی‌ها و متغیرهای اقتصاد کلان پرداخت و در این باره یادآور شد؛ طبق تحلیل‌ها، به نظر می‌رسد که در حال حاضر در میان مدت اکثر صنایع روندی کاهشی دارند و کامودیتی‌ها نیز به واسطه اقتصاد جهانی به سمت یک رکود حرکت می‌کنند. در این بین صنعت زراعی و حمل‌ونقل شرایط بهتری را دنبال می‌کنند.

کد خبر 21918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =