تاکید وزیر اقتصاد بر واگذاری اموال مازاد بانک‌ها

گزارش عملکرد واگذاری اموال مازاد پنج بانک دولتی در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و شش‌ماهه ابتدای سال جاری، طی جلسات جداگانه‌ای به وزیر اقتصاد ارائه شد و خاندوزی بر پیگیری جدی واگذاری اموال مازاد نظام بانکی تاکید کرد.

به گزارش بیداربورس به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، اعضای هیات مدیره پنج بانک ملی، سپه، تجارت، صادرات و ملت، با حضور در محل وزارت اقتصاد، طی جلساتی جداگانه، گزارش عملکرد خود در این خصوص را به سید احسان خاندوزی ارائه کردند.

بنابر این گزارش، در این جلسات، گزارش اقدامات و آمار عملکرد بانک‌هایی مذکور در خصوص واگذاری املاک و سهام آنها در محدوده زمانی یک ساله شروع بکار دولت سیزدهم و نیز برنامه زمان‌بندی فروش این املاک تا پایان سال ۱۴۰۱ ارائه شد.

این گزارش حاکی است، "موانع و چالش‌های پیش روی فروش املاک مازاد"، "وجود برخی ابهامات در نحوه ارزیابی املاک توسط کارشناسان رسمی دادگستری یا قوه قضائیه"، "بررسی امکان بازسازی، تغییر کاربری و هر گونه تغییر به منظور تسهیل در فروش املاک" و... نیز از جمله برخی درخواست‌ها و موارد مطروحه هیات مدیره در گزارش پنج بانک دولتی مذکور به وزیر اقتصاد بود.

گفتنی است، خاندوزی طی سخنانی حین استماع و بررسی گزارش عملکرد بانک‌های دولتی مورد اشاره، پیگیری جدی واگذاری اموال مازاد را تکلیف قانونی نظام بانکی و یکی از توقعات بسیار مهم وزارت اقتصاد از بانک‌ها خواند که در سند تحول اقتصادی دولت نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

کد خبر 21945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =