اعتراض انجمن تجارت الکترونیکی به فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنتی

انجمن تجارت الکترونیکی اعلام کرد: قطع دسترسی به اینستاگرام بیش از ۴۰۰ هزار کسب‌ و کار را با خطر نابودی و امرار معاش یک میلیون نفر را با مشکلات مواجه کرده است.

به گزارش بیداربورس انجمن تجارت الکترونیک با صدور بیانیه‌ای نسبت به محدودسازی اینترنت اعتراض و اعلام کرد: محدودسازی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، خسارت‌های سنگینی را به کسب‌ و کارها و بخصوص کوچک و خانگی وارد می‌سازد. قطع دسترسی به اینستاگرام بیش از ۴۰۰ هزار کسب‌ و کار را با خطر نابودی و امرار معاش بیشتر از یک میلیون نفر را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

اکنون که بار دیگر تیغِ تحریمِ داخلی (فیلترینگ) در فضای مجازی تجربه می‌شود بیش از همیشه باید نگران آینده صنعت تجارت الکترونیک بود. انجمن تجارت الکترونیک وظیفه می‌داند هم‌سو با نظر اکثریت شرکت‌های عضو این تشکل، اعتراض به فیلترینگ و محدودیت‌های اعمال‌شده بر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اعلام کند.

فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، برخورد قهری با کاربران این فضا و ده‌ها تصمیم اشتباه دیگر نه تنها به تجارت الکترونیک آسیب می‌زند این‌بار موجی از نارضایتی را در بین کارکنان شرکت‌ها و کسب‌ و کارهای فناور پدید می‌آورد که باعث اعتصاب بخشی از کارکنان این شرکت‌ها شده است. 

شیوه‌ تصمیم‌گیری در خصوص مدیریت اینترنت، ضربه‌ای بازگشت‌ناپذیر بر پیکره اقتصاد دیجیتال وارد می‌کند و مختصر امید باقی‌مانده در بین متخصصان را از بین می‌برد و مسیر مهاجرت نخبگان را هموارتر ‌می‌سازد. بنابراین این انجمن، مسئولیت شرایط موجود را به عهده‌ نهادهای تصمیم‌ساز می‌داند.

کد خبر 21972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =