۹.۶ هزار میلیارد تومان سود سهام با سجام پرداخت شد

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: در شهریور ماه امسال بیش از ۹ هزار میلیارد تومان سود به حساب ۶ میلیون و ۱۲۰ هزار سهامدار با استفاده از سامانه سجام پرداخت شد.

به گزارش بیداربورس به نقل از روابط عمومی سمات، اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که در سومین ماه از تابستان سال جاری با استفاده از سامانه سجام ۹ هزار و ۶۴۱ میلیارد و ۷۴۰ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۴۸۴ تومان توسط ۷۶ ناشر به حساب ۶ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۷۶ سهامدار واریز شد.

بیشترین و کمترین سود پرداخت شده

بر اساس این گزارش، در بین ۷۶ ناشری که در شهریور ماه سود به حساب سهامداران واریز کرده‌اند، بیشترین سود پرداخت شده با ۴۰۹ میلیارد تومان به شرکت فولاد مبارکه و کمترین سود پرداخت شده با ۴۲ میلیون تومان به شرکت سوژمیران تعلق داشته است.

بیشترین و کمترین سهامدار

افزون بر این آمار منتشر شده نشان می‌دهد که شرکت صنعتی زرماکارون با یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۱۳۷ سهامدار دارای بیشترین سهامدار و شرکت سوژمیران با ۱۱۳ سهامدار دارای کمترین سهامداری بودند که سود صاحبان سهام خود را با استفاده از سامانه سجام به حساب سرمایه گذاران خود واریز کرده اند.

سامانه سجام چیست ؟

سجام یک سامانه زیرساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

کد خبر 21999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =