التهابات سیاسی به ضرر بازار سرمایه است

کارشناس و فعال بازار سرمایه گفت: اگر شرایط سیاسی و التهابات اخیر نباشد، شرایط بنیادی بازار سرمایه خوب بوده و قیمت سهام در نقاط جذابی قرار دارند.

به گزارش بیداربورس به نقل از مهر علی خوانپایه کارشناس و فعال بازار سرمایه با بیان اینکه اگر شرایط سیاسی و التهابات اخیر نباشد، شرایط بنیادی بازار سرمایه خوب بوده و قیمت سهام در نقاط جذابی قرار دارند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: گروه‌های دارویی، غذایی، سیمانی، گروه عرضه برق شرایط بسیار خوبی داشته است.

خوانپایه در پاسخ به خبرنگار مهر درباره این که آیا اغتشاشات به بازار سرمایه ضربه می‌زند، گفت: قطعاً شرایط سیاسی نامناسب وضعیت بازار سرمایه را ملتهب می‌کند و برای شرایط عادی بازار سرمایه نیاز به آرامش در جامعه است.

علی خوانپایه ادامه داد: البته اگر نرخ ارز به صورت ناگهانی صعود کند پول زیادی نیز به بازار سرمایه وارد خواهد شد. اگر دلار بالای ۳۴ هزار تومان تثبیت شود یکی از بازارهای جذاب برای سرمایه گذاری بازار سرمایه خواهد بود.

چرا قیمت طلا بالا رفت؟
کارشناس بازار سرمایه درباره علت افزایش قیمت طلا در روز یکشنبه گفت: تا زمانی که بازارهای مولد مانند بورس (به دلیل عدم اعتماد مردم که به علت ریزش بورس در دو سال اخیر روی داده) جذاب نباشد سیل نقدینگی راه خود را در بازارهای غیرمولد پیدا می‌کند، این روزها مردم به علت ریسک بالای بورس ترجیح می‌دهند پول خود در بازارهای نقدشونده مانند طلا، سکه و مسکن سرمایه گذاری کنند، به عنوان مثال سکه در چند سال اخیر همواره حباب دارد و این حباب شاید تنها در ماشین حساب باشد زیرا پول هوشمند بوده و شاید دلار بالاتری را پیش بینی می‌کند و شاید نرخ ارز، نرخ واقعی نیست، از زمانی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد قیمت سکه بیش از ۴۰۰ هزار تومان حباب گرفت، وقتی شرایط سیاسی به علت مسائل

بازار سرمایه این روزها مرغ عروسی و عزا شده و در هر شرایط فقط می‌ریزد اما این نکته را باید گفت که قیمت سهم‌ها در این نقطه برای سرمایه گذاری میان مدت و بلندمدت بسیار جذاب است شاید سال‌ها باید بگذرد تا دوباره اعتماد عمومی به بورس بازگشته و این بازار برای سرمایه گذاری عموم جذاب شود.

کد خبر 22053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =