افتتاح سومین دیتاسنتر گوگل در آسیا

گوگل پس از ساخت دیتاسنتر در تایوان و سنگاپور، سومین دیتاسنتر خود در آسیا را سال میلادی آینده در ژاپن افتتاح می‌کند.

به گزارش بیدار بورس، دیتاسنتر گوگل در شهر اینزای در استان چیبا واقع خواهد بود و تحت بودجه زیرساخت ۷۳۰ میلیون دلاری گوگل  که تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت، ساخته می‌شود.

گوگل اعلام کرد دیتاسنتر جدید، دسترسی سریع‌تر و مطمئن‌تر کاربران به ابزارها و خدمات این شرکت را فراهم کرده و از فعالیت اقتصادی و اشتغال حمایت خواهد کرد و ژاپن را به اقتصاد دیجیتالی جهانی متصل می‌کند. گوگل پیش از این، مناطق ابری خود را در توکیو و اوساکا برای فراهم کردن خدمات زیرساخت و ابری برای شرکتهای محلی داشت. این شرکت با فراهم کنندگان فضای میزبانی مانند اکوئینیکس برای خدمات رسانی به مشتریان گوگل کلود همکاری کرده است اما اکنون در حال ساخت دیتاسنتر خود است تا بتواند از تمامی خدماتش مانند یوتیوب و جی‌میل پشتیبانی کند.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در یک پست وبلاگ اعلام کرد: این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۴، حدود ۷۳۰ میلیون دلار در زیرساخت بومی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. پیچای اعلام کرد با فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن دیدار کرده تا طرح ابتکار دیجیتالی سازی ژاپن را با وی در میان بگذارد. این طرح شامل سرمایه گذاری‌های زیرساخت، برنامه‌های آموزش دیجیتالی برای شرکت‌ها و اشخاص و کمک‌های Google.org برای بنیادهای مختلف است.

گوگل اوایل امسال پروژه کابل زیردریایی توپاز که کانادا و ژاپن را متصل می‌کند را معرفی کرد. یافته‌های تحلیل "آنالایز مزون" درباره سرمایه‌گذاری‌های زیرساخت گوگل در ژاپن نشان می‌دهد که این سرمایه گذاری‌ها می‌تواند ۳۰۳ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی در فاصله سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ اضافه کند.

این غول اینترنتی چند روز قبل ایجاد نخستین منطقه ابری خود در آفریقا را اعلام کرد که در آفریقای جنوبی واقع خواهد بود.

بر اساس گزارش انگجت، گوگل در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ اعلام کرد واحد ابری این شرکت ۶.۳ میلیارد دلار درآمد داشته که بر مبنای سالانه، ۳۵ درصد رشد پیدا کرده است. با این حال، ضررش با رشد ۴۵ درصدی، به ۸۵۸ میلیارد دلار رسید.

کد خبر 22147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =