تورم خانواده ها را نا امید کرد/ دولت برای افزایش سوخت برنامه‌ای ندارد

نایب رئیس اتاق بازرگانی گفت: تورم افسارگسیخته باعث افرایش نااطمینانی‌ها دراقتصاد و در بین مردم شده و دولت برای افزایش نرخ سوخت فعلا برنامه‌ای ندارد.

به گزارش بیداربورس، حسین سلاح‌ورزی در رابطه با تورم بی سابقه موجود به ایلنا گفت: تورم باعث افرایش نااطمینانی‌ها در اقتصاد و غیرقابل پیش‌بینی کردن آن شد. عدم پیش‌بینی آینده به بنگاه‌های اقتصادی محدود نشده و این عدم ترسیم آینده به خانواده‌ها نیز سرایت کرده و آنها تصویر روشنی از آینده ندارند. زیرا قدرت خرید مردم به خصوص افرادی که حقوق ثابت دریافت می‌کنند روز به روز کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: با توجه به مجموعه نارضایتی‌هایی که وجود دارد و در کنار آن اثر تورمی که افزایش قیمت سوخت ایجاد می‌کند به نظر می‌رسد دولت فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت سوخت نداشته باشد ولی سازوکارهای دیگری که منجر به ناترازی بودجه و جبران کسری بودجه می‌شود را در دستور کار قرار خواهد داد. ‌

سلاح‌ورزی ادامه داد: این ادعا که تحریم‌ها در اقتصاد و زندگی مردم تاثیر نگذاشته‌ ساده‌لوحانه است و مطالبات اجتماعی جوانان و طیف گسترده‌ای از زنان باید جدی گرفته شود و حل آن در دستور کار مسئولان قرار گیرد. همچنین تصور می‌شود بخشی از دلایل اعتراضات اخیر اقتصادی بوده و بدون تردید همه دلایل نارضایتی‌های انباشت شده مردم صرفا اقتصادی نیست و تقلیل دادن اعتراضات اخیر به برخی موضوعات اجتماعی نیز واقع‌بینانه به نظر نمی‌رسد.

کد خبر 23671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =