سهام خودرویی‌ها در درازمدت قابل اتکاست

یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که ادامه روند تحریم‌ها سبب افزایش نرخ دارایی‌ها شده و لغو آن سبب رشد تولید و سودآوری خودرویی‌ها می‌شود، بنابراین سهام‌ شرکت‌های خودرویی در درازمدت قابل اتکاست.

حسن کریمی سنجری در گفت‌وگو با بیدار بورس، با بیان اینکه در سال جاری با تعدادی پارامترهای متفاوت و متناقض مواجهیم، اظهار کرد: باید دید شاخص‌های کلان اقتصادی مانند نرخ تورم و قیمت دلار در چه مسیری قرار می‌گیرند؟
وی افزود: درخصوص تولید خودرو نیز در سال ۹۹ افزایش نسبت به سال پیش از آن داشتیم و امیدواریم که در سال جاری نیز تولید خودرو با رشد مواجه باشد.
این کارشناس صنعت خودرو معتقد است که لغو تحریم‌ها و اضافه‌شدن شرکای جدید به بازار خودرو شرایط را برای این بخش بسیار بهبود می‌بخشد، اما در عین حال مجلس و دولت نیز باید قوانینی را در حوزه کنترل بازار خودرو وضع کنند که سبب افزایش قیمت خودرو نشود.
کریمی سنجری اضافه کرد: صنایع خودرویی معمولا جزو شاخص‌های خوب بورس بوده‌اند، مگر اینکه کلیت بورس ریزشی باشد یا سرکوب بشود، اما اگر تحریم ادامه پیدا کند، نرخ ارز افزایش یافته و ارزش دارایی‌ها و املاک افزایش می‌یابد و بازهم روی قیمت موثر است و از طرف دیگر لغو تحریم‌ها تولید و سودآوری بازار خودرو را افزایش می‌دهد.
به گفته وی، در درازمدت سهام خودرویی‌ها قابل اتکا بوده، هرچند که ممکن است در کوتاه‌مدت ریزش‌هایی داشته باشد.
 

کد خبر 2368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =