تحلیل بنیادی و تکنیکال لخزر

در اسفند ماه ۱۳۴۷ با مشارکت و همکاری فنی کارخانه توشیبای ژاپن، شرکت پارس توشیبا فعالیت خود را در استان گیلان آغاز کرد. در آبان ماه سال ۱۳۶۱ نام شرکت پارس توشیبا به شرکت صنعتی پارس خزر تغییر یافت. درحال حاضر شرکت صنعتی پارس خزر به عنوان بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی برقی کوچک در ایران، به صورت سهامی عام به فعالیت خود ادامه می دهد و این شرکت همچنین یکی از ارکان شرکت سرمایه گذاری پارس توشه است.

به گزارش بیداربورس شرکت صنعتی پارس خزر (سهامی عام)، تولید کننده لوازم خانگی ساخت ایران با بیش از نیم قرن سابقه است که محصولات آن شامل انواع ماشین لباسشویی ۷ و ۸ کیلویی، پنکه های رومیزی، ایستاده، دیواری و سقفی، هواکش، شومینه برقی، فن هیتر، بخاری برقی، پلوپز، بخارپز، سرخ کن، آون توستر، ساندویچ ساز، کباب پز (باربیکیو)، تخم مرغ پز، خوراک پز، چرخگوشت، غذاساز، همزن، آسیاب، میوه و سبزی خشک کن، مکمل چرخگوشت، بلندر، خرد کن، ترازو آشپزخانه، آبمیوه گیری، آب مرکبات گیری، چای ساز، دم آور، کتری برقی، اسپرسوساز، جارو برقی، جارو عصایی، بخارشو، اتوبخار، سشوار و تصفیه هوا می باشد. تولیدات این شرکت از سال ۱۳۴۷ تا ۱۳۶۱ با برند پارس توشیبا و از سال ۱۳۶۱ تاکنون با برند تجاری پارس خزر و سایا به بازارهای داخلی و جهانی عرضه می شوند.

*سهامداران

سهامدار عمده لخزر، شرکت سرمایه گذاری پارس توشه با مالکیت ۸۸ درصدی می باشد. همچنین ۵/۱ درصد از سهام شرکت نیز در اختیار صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت کاردان می باشد.

*وضعیت عملیاتی شرکت

شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان فروش داشته و سود به ازای هر سهم حدود ۱۴۸۰ تومان بوده است و همچنین فروش شرکت در بهار و تابستان  به ترتیب حدود ۳۲۱ و ۴۳۷   میلیارد تومان بوده و به ازای هر سهم نیز ۳۲۶ و ۵۶۵  تومان سود ساخته است که در شش ماهه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد۵۰ درصدی داشته است.

*بهای تمام شده

 بهای تمام شده تولید متشکل از ۸۰% مواد اولیه، ۱۰% سربار و ۱۰% دستمزد است. مواد مصرفی شرکت شامل انواع قطعات پلاستیکی، ورق و مفتول، الکترو موتور و ... می باشد که حدود ۶۰ درصد آن از داخل کشور تامین و مابقی وارد می شود.

مفروضات و توضیحات

  • تولید و فروش شرکت برای شش ماه دوم ۱۴۰۱ برابر شش ماهه اول در نظر گرفته شده است و برای سال ۱۴۰۲ برابر سال ۱۴۰۱ لحاظ شده است.
  • تورم و رشد و دستمزد ۴۵ درصد
  • دلار نیما برای شش ماه باقیمانده سال ۱۴۰۱ ۲۸۵۰۰ هزار تومان و برای سال ۱۴۰۲، ۳۲ هزار تومان لحاظ شده است.
  • نرخ فروش محصولات برای ماه های باقیمانده سال بر اساس نرخ های دلاری تاریخی پیش بینی شده است.
  • همچنین شرکت در سال ۱۴۰۱ به ازای هر سهم حدود ۲۰۰ تومان سود موجودی دارد.
  • با توجه به ثابت بودن نسبت مواد اولیه به فروش در سال های اخیر و عدم افشای دقیق مواد مصرفی، برای پیش بینی مواد اولیه مصرفی از نسبت های گذشته نگر و همچنین تاثیر دلار استفاده شده است.

*صورت سود و زیان

تحلیل بنیادی و تکنیکال لخزر

*تحلیل تکنیکال لخزر 
 

سهم در کانال صعودی 
علی حیدری _ براساس نمودار، سهم در روند صعودی قرار دارد که این موضوع با توجه به شکست خط روند نزولی و تثبیت قیمت بالای ابر کومو تایید می‌شود. مهمترین حمایت سهم در سطح ۱۲۱۲۰۰ بوده که آخرین قیمت فاصله ۹ درصدی با آن  را دارد و می‌تواند بعنوان حد ضرر در نظر گرفته شود. همچنین قیمت در کانال صعودی قرار دارد با این اوصاف مهمترین مقاومت پیش روی آن سطح ۱۴۳۰۰۰ است که در صورت شکست و تثبیت قیمت بالای آن (ناحیه قرمز) می‌توان انتظار داشت که قیمت به اهداف بالاتری دست پیدا کند.

تحلیل بنیادی و تکنیکال لخزر

منبع: بیدار بورس
کد خبر 23893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =