رشد ۸۰درصدی  فروش شکربن

شرکت کربن ایران در سال ۱۳۵۱ به منظور تامین کربن بلک مورد نیاز صنعت تایر و لاستیک با مشارکت صاحب نام‌ترین تولیده‌کننده کربن بلک جهان، شرکت کابوت آمریکا، با ظرفیت سالیانه ۱۶۰۰۰ تن تاسیس و در سال ۱۳۷۳ با احداث واحد جدید ظرفیت اسمی خود را به ۳۶۰۰۰ تن افزایش داد. شرکت تولیدکننده دوده صنعتی با توان تولید ۴۰ الی ۴۴ هزار تن در سال است که مجموع تولید و فروش شرکت در ۹ ماهه منتهی به آذر ۱۴۰۱، حدود ۳۳ هزار تن بوده است. همچنین مبلغ فروش شرکت در این دوره حدود ۱۲۳۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد حدود ۷۰ درصدی داشته است.

*معرفی شرکت

به گزارش بیداربورس شرکت کربن ایران در سال ۱۳۵۱ به منظور تامین کربن بلک مورد نیاز صنعت تایر و لاستیک با مشارکت صاحب نام ترین تولیده کننده کربن بلک جهان، شرکت کابوت آمریکا، با ظرفیت سالیانه ۱۶۰۰۰ تن تاسیس و در سال ۱۳۷۳ با احداث واحد جدید ظرفیت اسمی خود را به ۳۶۰۰۰ تن افزایش داد.  همچنین در اواخر سال ۱۳۷۳ شرکت به سهامی عام تبدیل و در بورس اوراق بهادار پذیرش شد. شرکت کربن ایران از شرکت های وابسته به شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی می باشد.

رشد ۸۰درصدی  فروش شکربن

*سهامداران 

رشد ۸۰درصدی  فروش شکربن

*وضعیت عملیاتی

همانطور که اشاره شد شرکت تولید کننده دوده صنعتی با توان تولید ۴۰ الی ۴۴ هزار تن در سال می باشد که مجموع تولید و فروش شرکت در ۹ ماهه منتهی به آذر ۱۴۰۱ ،حدود ۳۳ هزار تن بوده است. همچنین مبلغ فروش شرکت در این دوره حدود ۱۲۳۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد حدود ۷۰ درصدی داشته است.

*نرخ فروش و نرخ مصرف

عمده فروش شرکت داخلی بوده و ۵ الی ۱۰ درصد از فروش به مقاصد صادراتی است. نرخ فروش محصولات تحت نظر نهادهای ناظر بر مبنای تصمیم گیری هیئت مدیره بوده که این تصمیم خود متاثر از قیمت جهانی دوده ، بهای تمام شده ، عرضه وتقاضا ، نرخ ارز و کشش بازار، شرایط رقابتی سایر تولید کنندگان می باشد.

*بهای تمام شده

بهای تمام شده متشکل از ۹۰ درصد مواد مستقیم مصرفی، ۸ درصد سربار و ۲درصد دستمزد می باشد. مواد اولیه مصرفی شرکت شامل روغن های فورفورال، co ،cfo(،اکستراکت(، قطران و مواد بسته بندی می باشد که تامین کنندگان عمده مواد شرکت های پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی امیرکبیر، پاالیشگاه آبادان، پتروشیمی جم ، پتروشیمی تبریز، شرکت نفت ایرانول، پتروشیمی شازند و پالایش نفت شازند است .

قیمت فوروفورال اکسترکت هرماه بر مبنای ۸۰ تا ۹۵ درصد قیمت لوب کات که ماده اولیه شرکتهای تولیدکننده روغن است، تعیین می شود. قیمت لوب کات نیز وابسته به قیمت نفت خام و نرخ دلاراست که از رابطه ۹ /۰×۱۵ /۱ ×نرخ ارز نیمایی × قیمت نفت کوره خلیج فارس به عنوان نرخ پایه تعیین می شود که شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی تعیین کننده این نرخ است.

*توضیحات، مفروضات، صورت سود و زیان و تحلیل حسایت

• تورم، رشد دستمزد و رشد نرخ انرژی ۴۰ %و دلار نیما برای ادامه سال ۲۸۵۰۰ و برای سال بعد ۳۵ هزار تومان فرض شده است.

• تولید و فروش بر اساس گزارشات ماهانه، روند سال های گذشته و ظرفیت شرکت پیش بینی شده است. (مجموع تولید برای امسال و سال بعد ۴۲۰۰۰ تن)

• نرخ فروش دوده داخلی و دوده صادراتی برای ادامه سال و سال ۱۴۰۲ ،۱۳۰۰ و ۱۰۵۰ دلار در نظرگرفته شده است.

• همچنین شکربن مالکیت ۴۳/۷ درصدی شدوص و ۵۳ درصدی پسهند را در اختیار دارد که سود سرمایه گذاری قابل توجهی از این محل شناسایی می کند.

• نسبت e/p سال بعد با فرض ۹۰ %سود تقسیمی محاسبه شده است.

*صورت سود وزیان 

رشد ۸۰درصدی  فروش شکربن

رشد ۸۰درصدی  فروش شکربن

تحلیل تکنیکال
*مقاومت شکربن روی ۴۷۰ تومان 

در تصویر شاهد شکست خط روند نزولی بلندمدت و پول‌بک به سطح شکسته شده در نماد شکربن هستیم که با افزایش ارزش معاملات همراه بوده است. با توجه به وضعیت بنیادی شرکت، می‌توان انتظار داشت که قیمت به سطوح بالاتری دست پیدا کند. مهمترین مقاومت پیش‌روی نماد، سطح قیمت ۴۷۰ تومان است.
 

رشد ۸۰درصدی  فروش شکربن

منبع: بیدار بورس
کد خبر 25975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =