۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
شاخص کل در مسیر ورود به منطقه‌ی مقاومتی در محدوده‌ی ۱۷۱۰ - ۱۷۶۰

شاخص کل در مسیر ورود به منطقه‌ی مقاومتی در محدوده‌ی ۱۷۱۰ - ۱۷۶۰ است و هرچه به این منطقه نزدیک‌تر شویم نوسانات بازار شدت خواهد گرفت و عرضه ها در بازار افزایش می‌یابد در عین حال شاخص می‌تواند از این منطقه هم عبور کند واعداد بالاتری ثبت کند اما این عبور نیازمند افزایش قابل ملاحظه‌ی حجم و ارزش معاملات و حرکت دسته جمعی گروه‌های بزرگ بازار نظیر پالایشی و خودرو و فلزات و بانک  و پتروشیمی و ...است. بنابراین اگر ضعفی در روند مشاهده شود احتمال برگشت شاخص برای کسب نیرو محتمل است. بنابراین بهتر است با دقت بیشتری تصمیم‌گیری نمایید.

به گزارش بیداربورس شاخص کل در مسیر ورود به منطقه‌ی مقاومتی در محدوده‌ی ۱۷۱۰ - ۱۷۶۰ است و هرچه به این منطقه نزدیک‌تر شویم نوسانات بازار شدت خواهد گرفت و عرضه ها در بازار افزایش می‌یابد در عین حال شاخص می‌تواند از این منطقه هم عبور کند واعداد بالاتری ثبت کند اما این عبور نیازمند افزایش قابل ملاحظه‌ی حجم و ارزش معاملات و حرکت دسته جمعی گروه‌های بزرگ بازار نظیر پالایشی و خودرو و فلزات و بانک  و پتروشیمی و ...است. بنابراین اگر ضعفی در روند مشاهده شود احتمال برگشت شاخص برای کسب نیرو محتمل است. بنابراین بهتر است با دقت بیشتری تصمیم‌گیری نمایید.

*بررسی چند نکته: 

۱. عمده‌ی گروه‌های بزرگ بازار در حال حاضر ورود جدید ندارد. یعنی در این قیمت‌ها و با این آرایش شاخص کل ورود پول جدید برای خرید سهام جدید بزرگ را توصیه نمی‌کنم. گروه های خودرویی و بانکی و حتی پالایشی  ۲۰-۳۰ درصد زیر قیمت‌های فعلی در یکی دو ماه گذشته باید خرید می‌شدند و الان جذابیت قیمتی سهام بزرگ کاهش یافته است.

۲.اگر نیاز به وجه نقد دارید و اگر پورتفویتان در اعتبار  است اوایل هفته‌ی آینده بهترین و امن‌ترین زمان برای کاهش اعتبارات و تامین نقدینگی مورد نیازتان است. 

۳. شاخص یک شاخه‌ی اصلاحی میانه پیش رو دارد که از اعداد ذکر شده روند اصلاحی شروع خواهد شد و بعد از آن قوی‌ترین شاخص صعودی بعد از ریزش‌های ۱۳۹۹ را در بازار شاهد خواهیم بود. 

۴. در خصوص بازار کریپتو هم در نظر داشته باشید  به زودی یک موج حرکتی قوی در آلت‌کوین‌ها اتفاق خواهد افتاد (حدودا به مدت دو ماه) و بیت کوین هم احتمالا تا حوالی ۲۸۰۰۰ دلار رشد خواهد کرد و دوباره شاهد ریزش بیت کوین به حوالی ۱۲۰۰۰ الی ۱۴۰۰۰ دلار خواهیم بود.
انتظار میرفت بیت‌کوین ابتدا یک موج ضعیف صعودی (نهایتا ۱۸۰۰۰ دلار)  بسازد و سپس، موج نزولی را تکمیل کند که موج صعودی را احتمالا بالاتر تمام کند (تارگت اول ۲۴۰۰۰ و احتمالا تارگت دوم  ۲۸۰۰۰ دلار) و سپس در شاخه‌ی نزولی راهی منطقه‌ی ۱۲۰۰۰ الی ۱۴۰۰۰ دلار شود.

کد خبر 26010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =