۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
کالا برگ الکترونیک آمد

بنا بر اعلام وزیر رفاه عملیات اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت آزمایشی از دیروز در استان هرمزگان آغاز شده است.

*کالا برگ الکترونیک چیست؟

به گزارش بیداربورس کالا کارت یا کوپن الکترونیکی کارتی اسـت کـه نقش همان کوپن یا کالابرگ در دهه ۶۰ را بازی میکند. در طرحی کـه در دهه ‏‏۶۰ و هنگام جنگ پیاده میشد، بـه صورت متناوب و بر اساس یک زمانبدی، کوپن‌های کاغذی بـه خانواده‌ها بر اساس تعداد افراد ‏خانوار تعلق میگرفت. هر کالا، کوپن مخصوص بـه خود را داشت. این کالاها شامل بنزین، برنج، روغن، قند، شکر، صابون، ‏پودر شوینده، پنیر، تن ماهی، گوشت، مرغ، تخم‌مرغ و … بود.

*یارانه نقدی حذف می‌شود؟

بر اساس اعلام مسئولین یارانه‌های نقدی به هیچ عنوان حذف نمی‌شود و مردم حق انتخاب دارند که بین یارانه نقدی و کالابرگ انتخاب کنند.

وزیر تعاون امیدوار است که تقریباً تا انتهای امسال کل کشور را پوشش دهند. به گفته او اگر استقبال مردم از این طرح گسترده باشد حتماً این طرح جایگزین یارانه نقدی می‌شود.

*کدام کالاها شامل کالابرگ می‌شوند؟

کالابرگ شامل ۱۰ قلم کالا از جمله مرغ، برنج، ماکارونی، روغن و انواع لبنیات است.

نکات:

  • افراد مجبور نیستند که کل ۱۰ قلم کالا را با هم خریداری کنند. مثلا یک خانواده می‌تواند یارانه یک ماه خود را صرف خرید برنج کند و ماه دیگر کل یارانه را مرغ بخرد.
  • خانوارها می‌توانند کل این اعتبار را صرف خرید کالاکنند، یا اینکه کل مبلغ را در کارت نگه دارند و در انتهای ماه آن را به صورت نقدی برداشت کنند.
  • افراد می‌توانند بخشی از این اعتبار را صرف خرید کالابرگ کنند و بخش دیگر را به صورت نقدی دریافت کنند.
  • کالاهای توزیع شده در این طرح باید ارزانتر از سایر فروشگاه‌ها باشد و به قیمت شهریور ۱۴۰۰ عرضه شود.
  • امکان خرید فقط از فروشگاه‌های خاص فراهم است و فروشگاه‌ها باید دارای سیستم مجهز باشند.

*مکان‌های فروش‌کالاها

افراد با نصب برنامه کاربردی شما ( شبکه ملی اعتبار) با استفاده از برنامه‌های نرم افزاری بازار و مایکت، یا مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir می‌توانند از مکان‌های فروش کالاها مطلع شوند.

تمام کسانی که حساب یارانه آن‌ها در هرمزگان است از امشب می‌توانند برای مشاهده‌ی میزان اعتبار و اقلام کالایی مصوب با تلفن همراه سرپرست خانوار ،کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره گیری کنند.

*اعتباری خرید کنید

به منظور حمایت از سبد غذایی خانوار و تقویت سلامت غذایی این امکان برای مردم ایجاد شده که با اعتبار یارانه، بتوانند یکماه زودتر اقلام ضروری خانوار خود را خریداری کنند.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 26017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =