افزایش ۷۳ درصدی فروش کک سازی زرند در ۹ ماهه امسال

مدیر مجتمع کک سازی زرند از افزایش ۷۳ درصدی فروش این مجتمع در بازه زمانی ۹ ماهه از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش بیدار بورس به نقل از ایمپاسکو، حامد مسعودپور مدیر مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند عنوان کرد: در ۹ ماهه ۱۴۰۱ تولید مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند به ۱۰۱ هزار تن رسید که بیشترین میزان تولید در فروردین ماه با حجم تولید ۱۹ هزار و ۱۵۶ تن به ثبت رسید.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال میزان تولید به شکل قابل توجهی نسبت به سه ماهه نخست ۱۴۰۰ افزایشی بود و در مجموع موفق به تولید ۱۰۱ هزار و ۳۵۶ تن کک شدیم.

مسعودپور با بیان اینکه تمام محصول تولیدی در بورس کالا عرضه می‌شود، توضیح داد: مبحث فروش در بورس کالا مربوط به آن بخشی است که به عنوان حق السهم در اختیار مجتمع قرار می‌گیرد و محصولی که در اختیار راهبر قرار دارد به مصرف فولادسازی داخلی می‌رسد.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه در یک سال گذشته و با اقبال جهانی نسبت به فروش زغال‌سنگ و کک قیمت جهانی افزایش یافته، از این لحاظ افزایش قیمت در داخل کشور نیز تاثیرگذار بود و مجتمع کک سازی زرند هم با توجه به این افزایش قیمت‌ها افزایش درآمد ریالی طی ۹ ماهه سال جاری داشته است.

کد خبر 26437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =