هشدار به تبعات بلند پروازی‌ سرخابی‌ها و احتمال سقوط استقلال

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با هشدار به تبعات بلند پروازی‌ سرخابی‌ها، گفت: استقلال در صورت عدم پرداخت بدهی استراماچونی تا ۱۰ فروردین شاید به دسته‌های پایین سقوط کند.

به گزارش بیدار بورس، حسین قربان‌زاده با اشاره به واگذاری ۱۰ درصد سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فرابورس به تلویزیون اعلام کرد: ۵۱ درصد سهام پرسپولیس و استقلال، هفتم و دهم اسفند از طریق مزایده واگذار می شود که متقاضیان تا ۲۵ بهمن و یک اسفند باید مدارک را تحویل دهند.

ارزش ۵۱ درصد سهام استقلال و پرسپولیس ۲.۳ و ۲.۷ هزار میلیارد تومان تعیین شده که خریدار باید ۴۷۷ و ۵۴۷ میلیارد تومان پرداخت کند و تا ۱۸ ماه پولی نمی‌دهد تا اولین قسط را پرداخت کند البته باید اهلیت مالک تأیید شود. حتماً باید فرد بدهی باشگاه را ظرف یکسال کاهش دهد در غیر این صورت باید ۱۰ درصد جریمه پرداخت کند.

به پشتوانه تامین منابع ۳۵۹ میلیارد تومانی از افزایش سرمایه استقلال، باشگاه ۱۰۰ میلیارد تومان وام گرفت. تلاش شد تا سه ماه این پول وارد باشگاه شود و به خزانه نرود. استقلال اعلام کرده بود منابع حاصل از افزایش سرمایه را صرف حوزه ساختاری، اقتصادی، ورزشگاه و غیره می‌کنند. چزا باید وزارت ورزش هیات مدیره این باشگاه را تأیید کند. معنا ندارد عضو هیأت رئیسه، مدیریت شبه معاون مدیرعامل باشند. نباید مدیرعامل قدرت مطلق داشته باشد و هر کاری بخواهد انجام دهد.

غالب اعضای هیأت مدیره نتوانستند چشم ناظر و سهامدار باشند. زیرا مدیر قدرت مطلق بود. معنا ندارد یک بازیکن را ۹ برابر خریداری و به استقلال آورد. استقلال ۴۵۹ میلیارد تومان وام گرفته و فتح اله زاده گفته برای استراماچونی ۸۰ میلیارد دلار باید پرداخت شود.   تا ۱۰ فروردین پول استراماچونی پرداخت نشود ممکن است حکم به سقوط استقلال به دسته‌های پایین داده شود.

چک دست مدیرعامل است و باید با این شرایط عضو باشگاه تغییر کند. ۴۰۰ شرکت در فهرست واگذاری قرار دارد اما هیچکدام از هیأت مدیره شرکت‌ها را خصوصی سازی  انتخاب نمی‌کند.   ورزش گرفتار مشکلات اساسی است. اتفاق خوشی برای حق پخش صدا و سیما قرار است بیفتد. تا پایان سال آینده تحولی در درآمد رخ خواهد داد. اولاً از درآمد صدا و سیما کاسته نمی‌شود. دوم به درآمد باشگاه می‌افزاید.

حتماً باید حق پخش به رسمیت شناخته شود. اگر از جیب فرد باشد، سوءمدیریت رخ نمی‌دهد. باید فضای مدیریتی تغییر کند. کارگزار مسخره است که دنبال ایرانسل و غیره برود. بلند پروازی‌ها، استقلال و پرسپولیس را دچار چالش می‌کند. حتماً تا سال آینده باید این سیستم بهم بخورد. نظام باشگاه داری باید به سمت حرفه‌ای شدن، شفافیت و انضباط مالی برود.

مدیران برای اداره باشگاه نباید ادعای منیت کنند. پرسپولیس و استقلال باید ۱۲۳ و ۷۲ میلیارد تومان مالیات دهند. این مبلغ برای استقلال و پرسپولیس به ۲۰ و ۵۰ میلیارد تومان رسیده است. تلاش ها بر این است تا هوادار سهامدار شود و مطالبه کند. با تقاضاهای بسیاری که برای سرخآبی‌ها وجود دارد می‌توان بهترین سهامداران را داشت.

کد خبر 26815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =