ایران آماده ادامه مذاکرات به دو شرط است

وزیر خارجه با اعلام اینکه عراق نباید منبع تهدید ایران باشد از آمادگی تهران برای ادامه مذاکرات احیای و به شرط رعایت دو نکته و سفر مسئولان آژانس به تهران خبر داد.

به گزارش بیدار بورس، حسین امیرعبداللهیان که شب گذشته راهی بغداد شده، گفت: پیگیری تعهدات عراق و نهایی شدن سندی با هدف مقابله با گروهک‌های تروریستی مستقر در اقلیم مورد توجه جدی ایران، نتیجه جلسات ماه‌های گذشته کمیته عالی امنیتی در تهران و بغداد بود. بنابراین عراق نباید منبعی برای تهدید علیه ایران باشد.

وی در مورد آخرین مواضع ایران در مورد احیای برجام هم توضیح داد: تهران آمادگی جمع بندی مذاکرات و به شرط رعایت خطوط قرمز جمهوری اسلامی و بر مبنای مذاکرات قبلی دارد اما اگر آمریکا مسیر دیگری را انتخاب کند، آماده عملی کردن مسیر دیگری بوده و همه گزینه‌ها بر روی میز و در دسترس دارد.

امیرعبداللهیان افزود: مقامات آژانس هم طبق جمع‌بندی مذاکرات به تهران سفر خواهند کرد و انتظار می رود گروسی با دیدگاه فنی و به دور از هیجانات سیاسی نسبت به حل و فصل این موضوع با سازمان انرژی اتمی به جمع بندی و توافق برسد. چرا که ایران هیچگاه به دنبال دستیابی به بمب اتمی نبود.

فواد حسین وزیر خارجه عراق هم با تاکید بر اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند از خاک عراق برای  حمله به کشور دیگر استفاده کند، گفت: تفاهم ایران و آمریکا برای بغداد مهم بوده و امید است دو طرف به میز مذاکره بازگردند.

کد خبر 27326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =