دو تصمیم مهم برای تقویت تقاضا در بازار

معاون نظارت بر نهادهای مالی بورس از ایجاد تقاضا در روش مستقیم فروش سهام عدالت و اختصاص ۵٠ درصد خرید سهام صندوق‌ها به پرتفوی خبر داد که در روزهای آینده اجرا خواهد شد.

به گزارش بیداربورس محمدرضا معتمد، معاون نظارت بر نهادهای مالی بورس در گفت و گو با همفکران درباره تصمیم شورای عالی بورس درباره تشکیل صندوق های سهامی برای خرید سهام عدالت از بازار گفت: این تصمیم برای ایجاد تقاضا در فروش سهام عدالت به روش مستقیم گرفته شده که قرار است در روزهای آینده به مرحله اجرا برسد.
وی به تصمیم دیگر شورای عالی بورس برای تقویت تقاضا در بخش سهام عدالت اشاره کرد و گفت: مقرر شده است تا صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت به طور حتم ٥٠ درصد از خرید سهام این صندوق را به پرتفوی سهام عدالت که شامل ٣٦ شرکت بورسی است اختصاص دهند.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر نهادهای مالی درخواست تشکیل صندوقی را دادند تا ضمن قرار دادن منابع در آن صندوق ها و تجهیز صندوق، سهام ٣٦ شرکت سهام عدالت را در آن صندوق خریداری کنند. به این ترتیب که صندوق سهامی ایجاد شود تا منابع آن را نهادهای مالی بازار سرمایه شامل تامین سرمایه‌ها، شرکتهای سرمایه‌گذاری و هلدینگهای بزرگ تامین کنند و سهام عدالت را خریداری کنند.
معتمد ادامه داد: سرمایه گذاری در این صندوق ها آزاد است و افراد عادی هم می توانند اقدام به سرمایه گذاری در این صندوق ها کنند.
وی با اشاره به اینکه صندوق های سرمایه گذاری از این موضوع استقبال کرده اند و در حال تجهیز منابع هستند تا تقاضاهای خود را برای خرید این سهام قرار دهند، افزود: پرتفوی سهام عدالت از نمادهای ارزشمند بازار سرمایه تشکیل شده که همیشه در بلند مدت بازدهی های خوبی به همراه داشته است.
معاون نظارت بر نهادهای مالی بورس گفت: این عوامل باعث می شود تا کل تقاضاهایی که در بازار برای فروش سهام عدالت وجود دارد به فروش برسد و بتوان کل این سهام را از طریق نهادهای مالی و صندوق های سرمایه گذاری به فروش برسانیم.
وی افزود: فروش سهام عدالت از چند وقت گذشته متوقف شده است اما تقاضا ها در حال جمع آوری هستند و در طول روزهای آینده از طریق نهادهای مالی و صندوق سرمایه گذاری به فروش خواهند رسید.
معتمد نیا در مورد زمان اجرایی شدن این اقدام گفت: اکنون نمی توان زمان مشخصی را برای اجرایی شدن این پروژه اعلام کرد اما در طی روزهای آینده مکانیزم دفیق آن مشخص و در نهایت اجرایی خواهد شد.

کد خبر 278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =